Comunicat oficial de SATSE Catalunya

Arran dels darrers esdeveniments el Sindicat d'Infermeria SATSE Catalunya emès el següent comunicat oficial.

Ja vam patir crítiques quan vam signar el III Conveni SISCAT en el que vam aconseguir iniciar el camí de l’equiparació salarial amb els titulats de grau, entre altres millores; i el temps està demostrant que és un bon conveni amb millores reals i immediates per a la professió.

Però les crítiques desmesurades després del preacord a l’ICS tant per part dels sindicats abans esmentats, com del consell de col·legis professionals, no tenen cap mena de sentit. Crítiques d’uns sindicats que, tot i formar part de diferents òrgans representatius, no aporten res per millorar les condicions laborals més enllà de la crítica per la crítica o, d’uns col·legis que van desaprofitar l’oportunitat d’incidir a les condicions laborals de les infermeres de l’ICS amb la mesa infermera que no van voler formar.

Ara tots opinen des de la distància, mantenint un posicionament demagògic que, a la pràctica, implicaria la consolidació de les retallades patides els darrers anys, ja que no tancar res implica mantenir el que hi ha.

Igualment, pensem que la millor manera d’entendre el preacord és la seva lectura, tot i que la millor nota informativa serà el teu calendari i nòmina de l’any vinent.

A més tornem a aclarir que:

• El reconeixement del grau no depèn ni de la mesa sectorial de l’ICS ni de cap altre àmbit de negociació de condicions laborals a Catalunya, ve regulada a la llei de l’estatut marc, que està en vies de modificació al parlament estatal amb la participació de SATSE per la seva representació a totes les meses sectorials del personal estatutari, però hem aprofitat a l’ICS la realitat del SISCAT per fer un pas endavant cap al seu reconeixement fins on ens permet la normativa bàsica.
  • El mateix passa amb la jubilació parcial, com a professió de risc, o la llei de seguretat del pacient per infermeria. Estem treballant des de fa anys per aconseguir aquest reconeixement i garanties legals i ho estem fent soles davant l’estat, on correspon negociar-ho.

Malgrat l’ambient creat i les crítiques rebudes, nosaltres seguirem treballant incansablement per tal que les infermeres estiguem al lloc que ens pertoca, que es regulin les noves tasques que dia a dia ens encomanen. I pel reconeixement tant salarial com professional de les nostres responsabilitats.

Exigim un sindicalisme net, on tots lluitem per aconseguir les millores que el nostre col·lectiu li pertoca i no una crítica demagògica i destructiva a cop de tweets que massa sovint neixen d’interessos personals i d’una cerca de rèdit electoral.

Negociar significa arribar a acords però sense renunciar mai a cap de les nostres reivindicacions que son moltes més i que continuarem defensant allà on pertoqui.

Prou d’enfrontaments i crítiques, i lluitem per un col·lectiu unit!!