Notes de premsa
Laboral
SATSE Catalunya es mobilitza a Madrid per reclamar un Estatut Marc que millori les condicions laborals
02.10.25 | Catalunya

Més d’un centenar d’infermeres, infermers i fisioterapeutes de SATSE Catalunya es van suma r l'1 d’octubre a la manifestació estatal davant el Ministeri de Sanitat a Madrid. SATSE i la resta de sindicats presents a l’àmbit de negociació (FSS-CCOO, UGT, CSIF i CIG-Saúde), denuncien que el redactat del nou Estatut Marc, tal i com es troba ara, deixa fora tres qüestions essencials per al futur de la professió: una nova classificació professional amb reconeixement retributiu, la jubilació anticipada voluntària i la jornada de 35 hores setmanals.
La secretària autonòmica de SATSE Catalunya, Annabel Torres, va recordar que l’Estatut Marc “no és una llei llunyana, sinó la norma que regula les condicions laborals de tots els professionals de la sanitat pública i que té un impacte directe a Catalunya”. Per això, va exigir als partits polítics i al Departament de Salut que aprofitin el tràmit parlamentari per “defensar un Estatut que estigui a l’altura de la professió i del servei públic”.
Representants catalans
Els responsables territorials de SATSE Catalunya van coincidir a assenyalar que el text impulsat pel Ministeri de Sanitat és insuficient i fins i tot perjudicial. Des de Barcelona, el secretari provincial, Víctor Motos, va denunciar que és “inadmissible” que després de tres anys de negociació s’hagin deixat fora les demandes històriques del col·lectiu. “No parlar de jubilació anticipada, 35 hores o d’una nova classificació professional degudament remunerada és menystenir la professió i perpetuar la precarietat”, va remarcar.
"L'Estatut Marc no és una llei llunyana, sinó que té un impacte directe a Catalunya" afirma Annabel Torres, Secretària General Autonòmica de SATSE Catalunya
En la mateixa línia, la secretària provincial de Lleida, Carme Cugat, va advertir que l’afectació del nou Estatut no és només per als treballadors: “Si no milloren les condicions laborals dels professionals, no millorarà la qualitat de l’assistència. El que està en joc és també el dret de la ciutadania a una sanitat pública forta i justa”.
Per la seva banda, Caterina Ródenas, secretària d’Acció Sindical de SATSE Catalunya i provincial de Tarragona, va criticar la manera de procedir del Ministeri. “Han tancat la porta al diàleg i han aprovat una norma a correcuita. Però aquest Estatut, tal com està, no dona resposta a les necessitats dels professionals en el seu dia a dia”, va afirmar.
La veu dels gironins va estar representada pel secretari provincial de SATSE Girona, David Oliver, que va alertar que l’aprovació del text actual “condemna als professionals de la sanitat pública a quedar-se igual o fins i tot a empitjorar”. Oliver va apel·lar directament a la “responsabilitat política i al compromís ferm amb els treballadors de la sanitat i amb la ciutadania”.
Una mobilització massiva
Al voltant de 10.000 professionals de la sanitat pública de tot l’Estat es van manifestar davant el Ministeri de Sanitat, convocats per SATSE i la resta de sindicats de l’Àmbit de Negociació. Amb pancartes i consignes, van reclamar a la ministra Mónica García que no tanqui “d’un cop de porta” la negociació i que impulsi un Estatut Marc que respongui realment a les necessitats del sector.
Els sindicats avisen que la mobilització continuarà i no descarten noves accions de pressió, inclosa una vaga general al Sistema Nacional de Salut, si no hi ha avenços en els pròxims mesos.
S'han fet ressó d'aquesta notícia:
Departament de Comunicació
Notes de premsa relacionades

