Notícies
Laboral
SATSE Girona revalida la confiança a la Clínica Bofill amb una nova victòria sindical
15.04.25 | Catalunya

El Sindicat d’Infermeria SATSE ha tornat a guanyar les eleccions sindicals a la Clínica Bofill de Girona, revalidant la seva majoria amb 5 delegades davant els 4 representants de la segona força. Amb aquesta nova victòria, SATSE Clínica Bofill acumula deu anys liderant la representació dels professionals del centre, una dècada de compromís constant, fermesa i treball des de la proximitat.
Aquest èxit no és només un resultat electoral, és la validació col·lectiva a una manera de fer sindicalisme que posa al centre les condicions laborals reals, les de cada dia, aquelles que afecten la butxaca, el descans, l'equitat i la dignitat de la feina.
“Hem estat persistents. Reivindicatives, sí, però constructives. Ens hem guanyat el respecte a base de feina, i la gent ens ho ha tornat amb confiança”, destaquen des de l’equip de delegades. També afegeixen que “hi ha hagut sempre bona entensa amb la direcció de la clínica, el que ha facilitat la negociació”.
“Hem estat persistents. Reivindicatives, sí, però constructives. Ens hem guanyat el respecte a base de feina, i la gent ens ho ha tornat amb confiança” afirmen les delegades
Durant aquests anys, SATSE ha impulsat avenços concrets i d’impacte per al dia a dia del personal sanitari del centre. Un d’ells ha estat reduïr a l’alça les diferències del plus de productivitat entre grups professionals o millorar l’acondicionament en els espais de descans. “No són coses menors. Són detalls que afecten el benestar i la motivació, que dignifiquen la feina i reconeixen l’esforç. És important tenir cura del dia a dia”, asseguren.
Alimentació i jornada
Una de les reivindicacions de SATSE a la Clínica Bofill ha estat la millora de les condicions d’alimentació durant la jornada laboral. Amb només 20 minuts de descans, sortir del centre per menjar és pràcticament impossible: no hi ha temps per canviar-se i tornar, i això suposa un greuge directe per als professionals, que acaben assumint el cost extra de menjar a la cafeteria pel simple fet d’estar treballant.
El Sindicat va aconseguir que s’establissin descomptes, una mesura molt ben rebuda per la plantilla. Durant la pandèmia, a més, SATSE va pressionar perquè la clínica subministrés fruita i iogurts pels torns llargs i difícils, una millora que es manté i que ha demostrat ser útil i necessària.
El proper pas és clar: exigir un menjador digne per al personal, que permeti alimentar-se de manera adequada dins del temps de descans i sense haver d’assumir despeses desproporcionades per cobrir una necessitat bàsica.
Més personal
Ara, amb aquesta renovada confiança, SATSE clínica Bofill continua reivindicant millores estructurals com ara la figura d’un porta lliteres a temps complert per a les plantes i quiròfan. “Que la mateixa infermera o auxiliar hagi de baixar pacients a les proves és incompatible amb la seva feina. Ho fem perquè manca personal, però això sobrecarrega, esgota i posa en risc la qualitat assistencial.” expliquen.
Les delegades de SATSE Clínica Bofill han agraït la confiança que el personal ha dipositat en elles i afirmen que continuaran “al costat de tots I totes les professionals, defensant cada dret i cada millora, gran o petita, que dignifiqui la nostra professió”.
Et pot interessar
18.11.23 | Catalunya
Èxit de SATSE Catalunya en les eleccions de l'Hospital Transfronterer de la Cerdanya
