Notes de premsa
Política sanitària
Reclamem la incorporació de la infermera escolar per atendre millor infants i adolescents amb TDAH.
11.07.25 | Catalunya

El TDAH és un dels trastorns del neurodesenvolupament més freqüents en l’edat pediàtrica, amb una prevalença a Catalunya estimada del 4,7 % en menors d’edat.
Es calcula que a cada aula hi pot haver entre un i dos alumnes amb TDAH, una realitat que afecta tant el rendiment acadèmic com la convivència familiar i l’estabilitat emocional de l’infant o adolescent.
Personal infermer al centre
Tot i la seva elevada incidència, els centres educatius públics no compten amb infermera escolar per donar resposta a les necessitats sanitàries i psicosocials que presenta l’alumnat amb TDAH.
SATSE Catalunya insisteix que la infermera escolar no només ajuda a detectar precoçment els casos sospitosos, sinó que també és una figura clau per acompanyar emocionalment l’alumne i la seva família, coordinar amb l’equip docent i el sanitari (ja sigui d’atenció primària o salut mental) i fomentar l’adherència al tractament, especialment en aquells infants que prenen medicació durant l’horari lectiu.
Tal com recullen diversos estudis recents, la infermera escolar pot intervenir de forma directa en:
- L’observació i identificació de símptomes com la inatenció, impulsivitat o hiperactivitat.
- L’educació sanitària a famílies i infants, oferint informació clara sobre el trastorn, pautes de conducta i estratègies per a la gestió del dia a dia.
- La col·laboració en programes de teràpia cognitivoconductual i tallers psicoeducatius dins del mateix centre educatiu.
- El seguiment de l’adherència i dels efectes de la medicació, promovent un ús segur i coordinat amb el personal sanitari referent.
Proximitat
A més, el model de cures infermeres d’avui en dia aposta per una atenció individualitzada i holística, que té en compte no només els símptomes, sinó el benestar global del menor i el seu entorn. Això inclou el foment de l’autonomia, l’entrenament en habilitats socials, el suport emocional i l’acompanyament en situacions de conflicte o baixa autoestima.
Una atenció que la infermera escolar pot oferir “ja que està en una posició única que combina les seves competències amb una proximitat i cotidianetat amb l’alumne que no té cap altre professional sanitari.
SATSE Catalunya recorda que la infermera escolar “no és un luxe, sinó una necessitat” pels nens, nenes i adolescents de Catalunya. “És hora de garantir als infants amb TDAH una atenció integrada, contínua i present als espais on viuen i aprenen. I això només serà possible amb una infermera escolar a cada centre.”
S'han fet ressò d'aquesta notícia:
Departament de Comunicació
Notes de premsa relacionades

16.06.25 | Catalunya
Denúncia que l’escola pública acaba el curs sense infermera escolar
28.06.23 | Catalunya