Notes de premsa

SATSE indignat amb l’ICS: “el compliment de les millores pactades no pot suposar retallades per una altra banda”

Davant l’anunci intern de disminució dels pressupostos de personal a l’Hospital Vall d’Hebron.

Durant la reunió de la Junta de Personal de l’Hospital Universitari la Vall d’Hebron, la Direcció ha comunicat a la part social que el centre retallarà part de la partida pressupostària destinada a noves contractacions i cobertura de baixes o jubilacions sota el pretext de fer front a les millores signades al III Acord de l’Institut Català de la Salut (ICS). SATSE Catalunya ha mostrat la seva indignació davant aquest anunci i exigeix “el compliment de l’acordat sense que això sigui excusa per reduir inversió en personal”.

SATSE Catalunya explica que els pressupostos plantejats a les negociacions son finalistes i l’Institut Català de la Salut ha pactat unes millores per a les  que s’han destinat certes partides. “És cert que hi ha una autonomia de gestió de cada centre, però el que no pot fer la Direcció és imputar a les millores salarials pactades una manca de fons que deriva de la seva mala gestió i previsió” expliquen els responsables de SATSE Catalunya.

Exigir millores

SATSE Catalunya explica que durant les negociacions, el Sindicat sempre “té en ment arribar al major benefici econòmic i laboral dels professionals”, dintre del marge pressupostari que el propi Institut Català de la Salut planteja. “Això vol dir que hi ha diners i s’ha establert com utilitzar-los, però és qüestió de que el centre faci una gestió correcta i eficient, no de les millores tal i com volen fer creure” afirma SATSE Catalunya.

L’Hospital Vall d’Hebron “ha de produir els fons suficients per sufragar tant les millores salarials del seu equip com mantenir la tassa de reposició del personal, que també és molt important”.  SATSE Catalunya afirma que no acceptarà “l’excusa de les millores” quan aquestes han estat pactades amb consciència del personal i la plantilla amb la que es compta.

“La reposició del personal, ja siguin noves contractacions o substitució de malalts o jubilats, és necessària per a donar un servei de qualitat” explica SATSE Catalunya. “No tolerarem que els treballadors paguin sempre els plats trencats, havent de sufragar les seves millores salarials amb l’augment de la pressió assistencial” afirmen.

El diari EL PAÍS, s'ha fet ressò de la opinió de SATSE Catalunya en aquest article del 14 de Març.