Professional

SATSE Catalunya acusa a les Conselleries de Salut i d’Educació de “no voler entendre” el que és una infermera escolar

El Sindicat recorda que aquesta figura ha de ser un professional integrat al centre docent per a poder desenvolupar plenament les seves competències.
Infermera amb nena

El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya ha volgut deixar palès que l’ampliació de cobertura del programa Salut i Escola anunciada al començament de l’any lectiu, no significa que els instituts catalans comptin amb una infermera escolar. L’Organització ha puntualitzat que l’anunci de les Conselleries de Salut i d’Educació ha estat “més una acte publicitari que una canvi substancial en l’atenció a la salut dels adolescents catalans en l’àmbit de l’educació secundària”.

L’Organització puntualitza que fa uns vint anys, el programa Salut i Escola va ser pioner a tota Espanya al introduir per primera vegada la consulta setmanal de dues hores i mitja d’un professional d’infermeria en el mateix centre d’educació secundària. “És cert que fins ara hi ha instituts que no hi participen o alguns en els que la infermera només hi va cada quinze dies, però ampliar els adherits al programa no significa que els instituts catalans comptin amb una infermera escolar” puntualitza SATSE Catalunya.

Formar part de la comunitat educativa

El Sindicat SATSE Catalunya explica que la infermera escolar és un professional “que forma part de la comunitat educativa, pel que ha de desenvolupar la seva feina durant tot l’horari durant el qual el centre roman obert”. L’Organització acusa a les Conselleries d’Educació i la de Salut de “no voler entendre el que realment és una infermera escolar, ja que aquesta no és un professional que visita el centre, sinó que hi forma part”.

Les competències del professional son diverses: l’atenció a problemes de salut o accidents puntuals, la supervisió d’alumnes amb patologies cròniques, l’administració dels medicaments que els hi hagin estat prescrits, la informació i educació per a la salut, la participació en activitats transversals...

El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya reclama que hi hagi un professionals d’infermeria que tot i seguir depenent de l’Institut Català de la Salut desenvolupi tota la seva jornada laboral al centre educatiu. “Això és la definició d’una infermera escolar i tot i que les iniciatives de fa anys siguin positives, ja és hora de fer un pas endavant” reclama el Sindicat.