Notes de premsa
Laboral
Traslladarem als partits polítics les millores del nou Estatut Marc
19.02.26 | Estatal
Reunió del Comitè Executiu Estatal (CEE) de SATSE
El Comitè Executiu Estatal (CEE) del Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha acordat iniciar contactes amb els partits polítics en el Congrés perquè coneguin el “veritable contingut” de l'Avantprojecte de Llei de l'Estatut Marc per a evitar que les falsedats i inexactituds que s'estan difonent de manera interessada en les últimes setmanes dificultin o impedeixin l'aprovació d'una norma que necessita ser actualitzada per a incorporar més drets i millors condicions de treball per a tot el personal de la sanitat pública.
En una nova reunió del màxim òrgan de direcció i representació de SATSE, el Secretariat Estatal i els/as responsables autonòmics/as del Sindicat han analitzat amb detall els avanços i millores contemplades en els 117 articles i nombroses disposicions del text normatiu que es troba, en l'actualitat, en la fase consulta pública prèvia a la seva aprovació, ja com a Projecte de Llei, per part del Consell de Ministres.
El CEE de SATSE va coincidir en la importància que els Grups amb representació parlamentària estiguin ben informats sobre totes les mesures i actuacions que aquesta norma contempla després dels prop de tres anys de negociació que s'ha mantingut amb el Ministeri de Sanitat, al costat de la resta de sindicats que formen part de l'Àmbit de Negociació.
El Sindicat considera que, després de l'acord aconseguit el passat 26 de gener, s'ha generat “molt de soroll i desinformació”, per la qual cosa el prioritari és realitzar una labor explicativa que evidenciï que la negociació desenvolupada pels sindicats presents en l'Àmbit de Negociació ha tingut com a resultat un Projecte de Llei que millora notablement l'Estatut Marc vigent actualment “i no discrimina, perjudica i, molt menys, maltracta a cap categoria”, agrega.
Més millores
L'organització sindical entén que el text normatiu encara pot i ha de millorar-se en la tramitació que encara li queda per davant, però insisteix que “interessos particulars i partidistes no poden acabar amb l'oportunitat que el nostre sistema sanitari tingui unes noves regles del joc que beneficiaran a tot el seu personal estatutari, sense excepcions. Independentment de la seva situació o la comunitat autònoma en la qual treballi”.
En el Comitè Executiu Estatal també s'ha insistit que, una vegada s'aprovi en el Congrés dels Diputats, seran les diferents conselleries de Sanitat les encarregades de fer realitat totes les mesures contemplades, d'aquí ve que el Sindicat també tingui previst, arribat el moment, traslladar als responsables sanitaris corresponents la necessitat que agilitzin la seva posada en pràctica en lloc de suposar “un fre o barrera”.
Classificació
Quant al reconeixement salarial lligat al nou model de classificació professional, els/les responsables de SATSE van subratllar la importància que el procés específic de negociació acordat amb el Ministeri de Sanitat no es dilati en el temps, recordant que ha d'estar tancat abans que finalitzi la tramitació parlamentària del nou Estatut Marc.
“L'acord estableix que cal estructurar les noves retribucions bàsiques en funció del grup de classificació corresponent a cada nivell de titulació acadèmica i especialització, així com en funció del nivell de responsabilitat assumit, i vetllarem perquè es compleixi els pactes amb el Ministeri de Mónica García”, agrega.
Major coneixement
El CEE, que ja va atorgar el vistiplau del Sindicat a l'acord amb el Ministeri de Sanitat, ha incidit, a més, que resulta fonamental que tota l'estructura de l'organització conegui en profunditat la norma i, per això, s'iniciarà una ronda de reunions en totes les comunitats autònomes.
L'objectiu final és que tot el personal també tingui informació de “primera mà” sobre les qüestions concretes en les quals pot repercutir-li l'aprovació de l'Estatut Marc.
Les millores recollides en el nou Estatut Marc afecten aspectes laborals fonamentals, com són els drets del personal, la classificació professional, l'accés a l'ocupació, la jornada de treball, la jubilació anticipada i parcial, la conciliació o la seguretat i salut laboral, entre altres matèries essencials. Totes elles, a més d'afectar directament els/les professionals, contribuiran a millorar la qualitat i seguretat de l'atenció que es presta a les persones.