Hemeroteca

SATSE insta a la mesa negociadora a mantenir la vigència del Conveni XHUP mentre s'aconsegueixen solucions en els centres

Després del rebuig dels treballadors a la proposta de mediació SATSE demanda solucions “pràctiques i reals” per al sector. El Sindicat d'Infermeria planteja la “necessitat de mantenir la vigència del conveni durant el temps necessari per aconseguir acords adaptats a la realitat de cada centre”

Avui, les organitzacions sindicals que valoraven signar la proposta de mediació amb la Patronal sobre el Conveni SISCAT (Xarxa d’Hospitals d’Utilització Pública, primària i salut mental), es veuran obligades a rebutjar-la vist el resultat de les consultes realitzades en els centres on el “NO” a la proposta ha estat l'opció més votada.
Davant aquesta situació, el Sindicat d'Infermeria SATSE insta de nou a la comissió negociadora del Conveni i a totes les empreses del sector que acordin mantenir la vigència dels convenis el temps necessari per donar aire als centres a fi de que puguin trobar solucions on la taula negociadora ha fracassat.
Segons SATSE això significaria obrir un nou període de negociacions “que possibilitarà arribar a solucions pràctiques i reals que desbloquegin la situació en cada centre tal com ja s'ha perfeccionat els últims tres anys”.
Acords adaptats a la realitat
El Sindicat d'Infermeria SATSE adverteix que “el temps de parlar per parlar ha arribat a la seva fi”. La infermeria assegura que ara s'obre un període en el qual “tots haurem de treballar dur i conjuntament per arribar a pactes”.
El Sindicat ha volgut enviar un missatge d'alè a la infermeria i recordar que “en moments difícils com aquest, el col·lectiu de professionals hem de recolzar-nos i recordar que la unió fa la força”.“Tanquem les ferides i treballem junts en els centres i en els comitès d'empresa” “doncs com més ferms ens mostrem en cada centre, més sòlida serà la nostra lluita per conservar els nostres drets laborals” asseguren des de SATSE.

enfermeros_hospital (48)