SATSE: “Reconèixer el COVID-19 com a malaltia professional és una millora que beneficiarà a tots”

02 febrer 2021
Enfermera se protege con su Equipo EPI

El Sindicat d'Infermeria valora positivament que el Govern hagi estat sensible a una reivindicació que l'organització sindical realitza des de l'inici de la pandèmia,

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha subratllat que el reconeixement del COVID-19 com a malaltia professional per al personal sanitari suposa un avanç just i merescut que oferirà majors garanties i tranquil·litat a uns professionals que s'estan enfrontant tots els dies a la pandèmia amb el consegüent greu risc per a la seva salut i seguretat.

Després de l'aprovació avui, en Consell de Ministres, d'aquest reconeixement, i mancant un estudi més detallat del Decret que així ho estipula, SATSE valora positivament que el Govern hagi estat sensible a una reivindicació que l'organització sindical realitza des de l'inici de la pandèmia, una vegada constatades les greus conseqüències que tenia per a la salut dels professionals sanitaris.

“Després que es reconeguessin les baixes a conseqüència del COVID-19 com a accident laboral, el pas lògic i necessari era que es considerés malaltia professional perquè resulti possible accedir a determinats beneficis, com el d'un increment en la prestació econòmica percebuda corresponent al període de baixa, així com rebre una major protecció en cas de possibles recaigudes i/o seqüeles a conseqüència d'haver patit la malaltia, entre altres qüestions, i tot això sense límit temporal, és a dir, per a tota la vida”, apunten des de l'organització sindical.

SATSE recorda que més de 118.000 professionals sanitaris s'han contagiat fins avui amb aquesta greu malaltia al nostre país i més d'un centenar han mort. Del total de contagiats, el Sindicat estima que entorn del 60 per cent són infermeres i infermers donat el seu major contacte i proximitat amb els pacients.

“El conjunt del personal sanitari està pagant un preu molt alt per estar en primera línia lluitant contra la pandèmia i és de justícia que el Govern i la resta d'administracions sanitàries competents vetllin per la seva seguretat durant el seu exercici professional i, d'igual manera, si lamentablement resulta contagiat a conseqüència del seu treball”, afegeix el Sindicat.

Finalment, l'organització sindical reitera que, encara que podia haver-se produït aquest reconeixement amb anterioritat, l'aprovació en Consell de Ministres del decret sobre la consideració del COVID-19 com a malaltia professional suposa un clar reconeixement a l'esforç, dedicació i lliurament dels professionals sanitaris que posen per davant de la seva salut i seguretat personal l'atenció i cures que requereixen els seus pacients i el conjunt de la ciutadania”