SATSE reclama OPEs extraordinàries per a convertir els contractes de reforç COVID en llocs estables

07 octubre 2021
Examen en tiempos del COVID 19

SATSE destaca que persisteixen nombrosos problemes en la nostra sanitat pública que s'han aguditzat amb la pandèmia, com les cada vegada majors llistes d'espera.

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha reclamat la convocatòria extraordinària d'ofertes públiques d'ocupació en les diferents comunitats autònomes perquè les places temporals d'infermeres i infermers que es van crear com a reforç per a lluitar contra la pandèmia del Covid-19 es converteixin en estructurals i, d'aquesta manera, generar ocupació estable i de qualitat en els serveis de salut.

SATSE subratlla que les conselleries de Sanitat de les diferents comunitats autònomes no sols han de mantenir els llocs de treball creats amb motiu de la pandèmia del coronavirus, i que en uns casos finalitzaran aquest mes d'octubre i en uns altres a la fi d'any, sinó que han de convertir-los en places estructurals per a poder oferir la millor atenció i cures als pacients i al conjunt de la ciutadania.

“Les diferents administracions sanitàries públiques tenen una immillorable oportunitat per a demostrar que realment aposten per garantir unes plantilles adequades de professionals en els seus respectius serveis de salut, com es van comprometre en el pitjor de la pandèmia, propiciant la creació de places estructurals d'infermeres, infermers i fisioterapeutes”, apunten des de l'organització sindical.

El Sindicat d'Infermeria destaca que, després de més d'un any i mig de lluita contra la pandèmia del Covid-19, persisteixen nombrosos problemes en la nostra sanitat pública que, fins i tot, s'han aguditzat, com és el cas de les llistes d'espera, tant als hospitals com en els centres de salut, o les situacions de col·lapses i saturació en els serveis d'urgències.

D'igual manera, afegeix SATSE, cal tenir en compte que a mitjans d’aquest mes d'octubre començarà en el conjunt de l'Estat una nova campanya de vacunació de la grip i que hi ha la possibilitat també que s'acordi inocular una tercera dosi de la vacuna contra el coronavirus als 47 milions de persones que resideixen del nostre país.

“No podem caure en l'error de pensar que, una vegada que comencem a recuperar la normalitat després de la pandèmia, no existeixen nombroses necessitats d'atenció i cures que requereixen de plantilles adequades i suficients d'infermeres, infermers i fisioterapeutes en tots els serveis de salut”, assegura el Sindicat.

SATSE recorda que el nostre país es manté “a la cua” d'Europa quant a nombre d'infermeres i infermers per habitant, amb cinc professionals per cada 1.000 persones, quan la mitjana europea és de gairebé nou professionals per 1.000 habitants. En el cas dels fisioterapeutes, hi ha un professional per 11.000 habitants quan l'Organització Mundial de la Salut (OMS) estableix 1 professional per 1.000 habitants.

Sobre aquest tema, l'organització sindical incideix en què un dels compromisos adquirits per tots els partits polítics en la Comissió per a la reconstrucció social i econòmica del nostre país en el Congrés dels Diputats va ser el de reforçar les plantilles de professionals sanitaris, una vegada que va quedar demostrat que són del tot insuficients per a oferir l'atenció i cures que es mereixen els pacients i el conjunt de la ciutadania.