SATSE exigeix solució immediata al problema de mobilitat del Sant Joan de Déu d'Esplugues

07 setembre 2021

L’escassa freqüència dels autobusos que arriben al centre provoca que  treballadors i usuaris es vegin obligats a fer el desplaçament en vehicle propi. Els dos pàrquings de pagament de l’empresa SABA no donen a bast per cobrir la demanda i, a més, suposen una enorme despesa pels particulars. Un descampat proper a l’Hospital s’ha estat utilitzant com a recurs durant anys, els problemes de salubritat han provocat que el propietari hagi decidit tancar-lo, el que segons el Sindicat d'Infermeria SATSE “provocarà el caos a partir de dilluns vinent”.

El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya ha denunciat avui que l’accessibilitat l’Hospital Sant Joan de Déu D’Esplugues és “molt problemàtica” i ha explicat que aquesta circumstància és “coneguda i ignorada” tant per part de la Gerència de l’Hospital com l’Ajuntament d’Esplugues.  “Som l’únic hospital de Barcelona sense parada de metro i a sobre la freqüència dels autobusos és molt escassa” es queixa una de les delegades del Sindicat d'Infermeria SATSE Catalunya. La manca de transport públic adequat obliga tant a treballadors com a usuaris a arribar al centre en vehicle particular, el que fa necessària una gran zona d’estacionament que no existeix.

Les infermeres expliquen que els dos pàrquings de l’empresa SABA “no donen abast” i que fins ara s’ha utilitzat un descampat proper a l’Hospital. La zona, de titularitat privada, ha sigut l’únic recurs que durant anys han tingut sanitaris i pacients per deixar el cotxe. “Ajuntament i gerència han aprofitat que els propietaris no han protestat en tot aquest temps, però hi ha hagut problemes (accidents, agressions...) perquè no és un àrea condicionada” expliquen les infermeres. Degut a queixes sobre la salubritat del descampat els propietaris han decidit prohibir l’entrada a partir d’aquest mes, el que està provocant encara més problemes per deixar el cotxe.

Solució urgent

El Sindicat d'Infermeria SATSE Catalunya ha volgut fer pública la situació i alertar que aquest serà encara més greu a partir de la setmana vinent quan comenci el curs escolar. Segons les infermeres “accedir a un hospital és accedir a un servei públic i prioritari, no podem tenir gent que no arriba a temps a una cita amb el metge perquè no té on deixar el cotxe”.

Existeix una comissió de mobilitat formada per representants dels treballadors que porta temps reclamant solucions. “Hi ha un munt de propostes, però la inacció dels responsables és total” explica la delegada de SATSE Catalunya al centre, que alerta que “si no ens donen solucions hi haurà mobilitzacions en els propers dies”.