SATSE Catalunya proposa a les infermeres “inundar” les xarxes socials pel Dia de la Dona

05 març 2021

El Sindicat  SATSE Catalunya anima a que el 8 de Març, Dia de la Dona, les infermeres destaquin a una companya a les xarxes i expliquin que fa d’ella una #Infermera8M. La infermera “nominada” farà el mateix amb una altra companya, creant una cadena que doni visibilitat a la feina de les infermeres.

“Un 90% de les infermeres catalanes son dones” expliquen des de SATSE Catalunya, i per això han decidit fer del 8M Dia de la Dona, un dia per celebrar “la professionalitat i coratge de les nostres companyes”. Així, en un vídeo que s’ha distribuït per xarxes socials, s’anima a que siguin les infermeres mateixes les que destaquin la feina de les seves companyes amb els hashtags distintius #Jonomino #Infermera8M.

“La idea és fer un tweet o un post amb la frase #JoNomino #Infermera8M a ..., i tot seguit mencionar a una companya dient perquè la considerem una gran dona i professional. Tot seguit, la infermera nominada haurà de fer el mateix amb una altra companya ” expliquen. La intenció és que “es vegi la feina que fem les infermeres, al temps que es crea una xarxa d’autovaloració dins mateix de la professió”.

Des de SATSE Catalunya asseguren que “sovint les infermeres no ens reivindiquem el suficient, fem una feina essencial per a la societat però no ens deixem veure. Això passa en molts àmbits on hi treballen majoritàriament les dones, perquè la societat ens ha inculcat que està bé acceptar aquest rol menys visible. Les dones professionals, les dones en la ciència, les dones en els avanços en salut i molts altres àmbits quedem amagades, cal trencar amb això” asseguren.

Infermeres i igualtat

Les infermeres  també son un agent de canvi cap a un món més igualitari ja que la seva professió les porta a fer educació per a la salut, que inclou també la salut sexual i emocional de les persones. “Des de la infermera escolar, que educa sobre actituds sexistes o relacions emocionals saludables, fins a la professional de primària que pot fer una detecció primerenca de violència de gènere,  totes tenen un pes molt gran en l’evolució cap a la igualtat” sentencien des de SATSE.