SATSE Catalunya: “Les infermeres som un valor segur per al nostre sistema sanitari”

12 maig 2022

Infermeres i infermers catalans han organitzat taules informatives en els seus centres, amb motiu del Dia Internacional de la Infermera, per a mostrar de manera unida i participativa que, ara i sempre, són un valor segur per a garantir la salut i qualitat de vida del conjunt de la societat, per la qual cosa cal invertir més en el seu desenvolupament professional i laboral.

Amb el lema “Infermeres per a un futur saludable, sostenible, equitatiu, inclusiu i innovador”, i organitzat pel Sindicat d'Infermeria, SATSE Catalunya, les infermeres i infermers han mostrat el valor, importància i necessitat d'un col·lectiu professional sanitari que, abans, durant i després de la pandèmia del Covid-19, és pilar, referent i motor del nostre Sistema Nacional de Salut.

Amb una sola i unànime veu, les infermeres i infermers catalans i els de la resta d'autonomies han volgut traslladar al conjunt d'administracions, empreses sanitàries i a la ciutadania que la professió requereix d'un major compromís pel que fa al reconeixement públic, polític i social per a poder continuar avançant més, tant a nivell professional com laboral, per al benestar integral de tots i totes.

SATSE Catalunya ha volgut visibilitzar en la jornada del Dia Internacional de la Infermera l'excel·lent labor assistencial i de cures que realitzen les més de 300.000 infermeres i infermers del nostre país (unes 26 mil a Catalunya, segons dades de IDESCAT) en els centres sanitaris i sociosanitaris, així com en altres àmbits d'actuació, com els centres educatius, empreses, exèrcit, emergències humanitàries…, a més d'en matèria formativa, docència, recerca, gestió, o prevenció i promoció d'hàbits de vida saludables, entre altres.

Uns professionals sanitaris que són un clar exemple d'esforç, dedicació i compromís malgrat que les seves condicions professionals i laborals s’han deteriorat notablement en els últims anys, especialment durant la pandèmia del Covid-19, i que, malgrat els compromisos adquirits pel conjunt d'administracions públiques i partits polítics, segueixen sense resoldre's, afirmen des de l'organització sindical.

“Ens trobem en un moment decisiu, després de dos anys de lluita contra la pandèmia del coronavirus, perquè es desenvolupin totes les actuacions i mesures que permetin millorar l'atenció i cures que presten les infermeres i infermers a més de 47 milions de persones (7,7 milions de catalans, segons IDESCAT), a més d'humanització, proximitat i empatia”, apunten des de l'Organització.

Des de les taules informatives, les infermeres i infermers catalans han demanat poder treballar amb suficients mitjans i recursos en entorns segurs i saludables que els permetin realitzar la seva labor sense sobrecàrrega, tensió i pèssimes i precàries condicions que, al final, repercuteixen negativament en la seva salut i seguretat i en la dels pacients.

“Demanem ser tractats amb respecte i dignitat, que se'ns reconegui professionalment com a Grup A, que se'ns permeti jubilar-nos anticipadament, que no continuï havent-hi discriminacions o desigualtats per raó de gènere, que s'afavoreixi la conciliació de la vida professional i personal i, sobretot, que siguem suficients en els centres per poder prestar assistència i cures amb la màximes garanties i la major qualitat possible”, van destacar.

Així mateix, SATSE subratlla, igual que la resta d'organismes i institucions internacionals i nacionals que celebren avui el Dia Internacional de la Infermera, que invertir en les infermeres i infermers, respectant els seus drets i demandes, és la millor garantia per a aconseguir millorar la salut global de la societat del nostre país i de la resta del món. “Som un valor segur que cal cuidar, promoure i potenciar per a obtenir el màxim benefici, sanitari, social i econòmic”, conclou.

Galeríes Multimèdia