SATSE Catalunya espera que el nou lideratge suposi donar una embranzida per la professió infermera

01 juny 2021

El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya ha volgut felicitar a Yolanda Lejardi com a “companya de professió” i ha valorat positivament “l’elecció d’una professional infermera per aquest càrrec”

El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya ha reaccionat enfront a la proposta de nomenament de la infermera Yolanda Lejardi com a futura Directora Gerent de l’Institut Català de la Salut.

SATSE Catalunya s’ha mostrat d’acord amb el fet de que les propostes del Departament de Salut pels càrrecs de responsabilitat recaiguin en professionals del món sanitari i amb experiència assistencial i de gestió sanitària.

“Creiem també que és molt important que una d’elles sigui una infermera, ja que comprendrà tant el context actual dels professionals com les necessitats de les plantilles d’infermeria. Creiem doncs, que un perfil com el de la futura Directora Gerent estarà en la línia dels professionals i de potenciar aquesta atenció preventiva, global i propera a l’usuari que oferim les infermeres” expliquen des de SATSE

Propera reunió

Tal i com va fer fa uns dies quan va ser nomenat el Conseller de Salut, Josep Mª Argimón, el Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya es posa a disposició de Lejardi per a trobar-se i exposar-li tot allò que creu necessari adreçar en els propers anys. “L’augment de plantilles d’infermeria, la millora de les condicions laborals per a fidelitzar i atreure talent professional i el reforç de l’atenció primària son, en línies generals, punts cabdals. Esperem que hi posi fil a l’agulla”, sentencien des de SATSE.