SATSE Catalunya: “Els rècords en la vacunació tenen noms i cognoms, els de les infermeres que els fan possibles”

19 maig 2021
Enfermera administra la vacuna contra el COVID 19 a una profesora

El Sindicat d'Infermeria subratlla que la positiva evolució de la campanya en tot l'Estat es deu, sobretot, a l'excel·lent treball desenvolupat per les infermeres i infermers dels diferents serveis de salut.

El Sindicat d'Infermeria, SATSE Catalunya, ha subratllat que els consecutius rècords reeixits en la campanya de vacunació de la població enfront del Codvid-19 tenen “noms i cognoms”, els de les milers d'infermeres i infermers que els fan possible en posar tot el seu esforç i compromís a administrar la vacuna al major nombre de persones en el menor temps possible.

Després de conèixer un nou rècord de vacunació en passats dies, amb l'administració d'un total de 611.767 dosi en una sola jornada, el Sindicat d'Infermeria subratlla que la positiva evolució de la campanya en tot l'Estat, una vegada que es compta amb el subministrament de vacunes necessàries, es deu sobretot a l'excel·lent treball desenvolupat per les infermeres i infermers dels diferents serveis de salut.

Així mateix, el Sindicat recorda que les infermeres i infermers no sols es limiten a administrar la vacuna, sinó que són els professionals sanitaris encarregats de la planificació, recepció i seguiment de les dosis corresponents, a més de vigilar qualsevol efecte o reacció adversa que pogués tenir la persona i atendre-la amb agilitat i solvència si resultés necessari.

“Des de l'inici de la campanya de vacunació, les infermeres i infermers estan vacunant, fins i tot fora de la seva jornada laboral ordinària, sigui a les tardes, els fins de setmanes o durant els dies festius, amb l'únic objectiu d'agilitar el màxim possible la campanya i aconseguir el percentatge d'immunització desitjat perquè tots i totes puguem recuperar la tan anhelada normalitat”.

SATSE incideix en què l'actual campanya de vacunació enfront de la Covid-19 ha tornat a demostrar la labor fonamental i imprescindible que desenvolupen les infermeres i infermers dins del nostre sistema sanitari per a donar resposta a les necessitats d'atenció i cures que té qualsevol pacient o ciutadà al llarg de tota la seva vida.

Per això, des de l'organització sindical es reclama a les diferents administracions sanitàries competents un reconeixement clar i exprés al decisiu treball desenvolupat per les infermeres i infermers en un context com l'actual tan dur i complex i es propiciïn entorns laborals millors i més segurs.

“Si volem arribar al finals d'estiu amb el 70 per cent de la població immunitzada al nostre país, els mesos de juny, juliol i agost seran crucials i requerirem que hi hagi les suficients infermeres i infermers per a continuar vacunant al ritme adequat”, destaca SATSE.