SATSE Catalunya: “El temps perquè les administracions prenguin la iniciativa i millorin la Sanitat s'està esgotant”

30 juny 2021
Enfermera atiende a un paciente con COVID 19 en el Hospital de IFEMA

El Sindicat d'Infermeria no romandrà impassible si constata que no s'han iniciat les necessàries millores que requereixen tant el nostre sistema sanitari com les condicions laborals i professionals de les infermeres i fisioterapeutes.

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha advertit al conjunt d'administracions públiques que, una vegada superada l'etapa més greu de la pandèmia del Covid-19, el temps perquè prenguin la iniciativa s'està esgotant, per la qual cosa no romandrà impassible després dels mesos d'estiu si constata que no s'han iniciat les necessàries millores que requereixen, tant el nostre sistema sanitari com les condicions laborals i professionals de les infermeres, infermers i fisioterapeutes.

Després de realitzar una anàlisi del grau de compliment en data d'avui dels compromisos adquirits pel Govern i les comunitats autònomes arran de la pandèmia del Covid-19 per a millorar el sistema sanitari del nostre país, SATSE ha conclòs que segueixen sense plasmar-se en actuacions concretes, amb el que la nostra sanitat segueix molt deteriorada i afeblida amb uns professionals esgotats que sofreixen una situació de precarietat que no té límit.

Per això, l'organització sindical estudiarà i valorarà, després dels mesos d'estiu, el comportament del Ministeri de Sanitat i de les conselleries de Salut de les diferents comunitats autònomes davant la necessitat de propiciar les reformes estructurals que requereix el nostre sistema sanitari per a donar resposta a les necessitats presents i futures del conjunt de la societat. D'igual manera, estarà molt atent a l'evolució en el Congrés dels Diputats de la tramitació de la Proposició de Llei de Seguretat del Pacient.

D'igual manera, SATSE trasllada aquesta crida a l'acció als representants dels partits polítics en els diferents òrgans de decisió o de representació institucional. Un clar exemple és la necessitat que s'agiliti amb urgència la tramitació parlamentària de la Proposició de Llei de Seguretat del Pacient que porta més de sis mesos pendent del debat de les esmenes parcials dels grups en la Comissió de Sanitat. Una situació que la societat no encerta a entendre màximament amb la greu realitat que sofreix l'SNS i que repercuteix greument en l'atenció de 47 milions de persones.

“No és acceptable de cap manera que en la tribuna d'oradors del Congrés dels Diputats assegurin de manera reiterada que propiciaran els canvis que necessita la nostra sanitat, cas de la Llei de Seguretat del Pacient, i que quan arriba el moment de fer realitat els seus compromisos, alguns partits polítics mantinguin la política de l'estruç i emprin el tactisme per a eludir la seva responsabilitat davant la societat i les persones amb problemes de salut”, apunten des de l'organització sindical.

En l'àmbit de les administracions públiques, SATSE apunta, com a millores urgents i necessàries, propiciar una inversió pública d'acord amb les necessitats reals del conjunt de la societat i garantir millors condicions laborals a les infermeres, infermers i fisioterapeutes, així com al conjunt del personal sanitari, reduint de manera dràstica l'elevat índex de temporalitat existent en l'actualitat.

D'igual manera, cal propiciar entorns laborals més segurs, lluitant de manera decidida contra l'agressions als professionals, implementar nous espais d'actuació per a les infermeres i infermers, com els centres educatius o sociosanitaris

“Una vegada que comencem a recuperar una certa normalitat després de 18 mesos molt durs i difícils per al conjunt de la societat, i molt especialment per als professionals sanitaris, a conseqüència de la pandèmia del COVID-19, existeixen dues alternatives, o deixar i abandonar a la seva sort a la nostra sanitat pública perquè es continuï deteriorant lenta i inexorablement o prioritzar els recursos i mitjans necessaris per a consolidar un futur més sa i saludable per a tots i totes gràcies a una sanitat pública enfortida i cohesionada”, conclou.