SATSE Catalunya destaca la funció d’educació per a la salut de les infermeres de primària

15 setembre 2022
Enfermera administra la vacuna contra el COVID a una persona mayor

L’Organització aprofita per recordar que, pel que fa a malalties infeccioses, a més de vacunar cal “formar a la població en prevenció i autocura”

Aquest dimarts ha començat la vacunació contra la verola del mico al vacunòdrom de Fira de Barcelona, que s’afegeix a altres 18 centres referents, i que donarà servei set dies a la setmana en horari de matí i tarda en aquelles persones que demanin cita per la web de salut . L’objectiu és facilitar l’accés i apropar la vacuna als grups de risc, pel que el Sindicat ha volgut recordar als usuaris que “a la consulta d’infermeria del seu centre d’atenció primària tenen un referent d’informació sobre aquesta i altres vacunes i malalties”.

L’Organització ha volgut destacar la labor que fan en aquest sentit les infermeres de primària i que és cabdal per “controlar les malalties infeccioses en la població”.  Des del Sindicat es reivindica aquesta feina a l’àmbit comunitari on s’educa i informa sobre salut des de la consulta d’infermeria.

Personal suficient

En la seva reivindicació el Sindicat d’Infermeria va més enllà i reclama una major inversió en centres d’atenció primària per assegurar que tenen un ràtio infermera/pacient que permeti “oferir suficient temps a l’usuari per realitzar aquesta educació i donar la qualitat assistencial que es mereixen els ciutadans”. SATSE Catalunya denúncia que la pressió assistencial “fa necessari prioritzar les actuacions purament sanitàries en detriment de l’estona que ens agradaria dedicar a escoltar i aclarir els dubtes del pacient”. Això resulta especialment greu quan parlem d’infermeres i infermers d’atenció primària que son “els professionals més propers, que coneixen al seu contingent de pacients i en els que l’usuari deposita la màxima confiança”.

SATSE Catalunya insisteix que “el control de les malalties infeccioses a la comunitat es fa molt des de primària, on els sanitaris coneixem al nostre contingent i treballem molt la informació i la prevenció”. A primària “és necessari tenir plantilles adequades per poder realitzar aquesta educació sanitària que promou i millora la salut de la comunitat”.