SATSE Catalunya denúncia que el sistema de retribució per la vacunació COVID genera “malestar” entre la professió

03 març 2021
Enfermeras preparándose para vacunar contra la COVID 19

Arrel de la ressolució publicada per la Conselleria fa una setmana, el Sindicat ha demanat que s’anul·li la decisió i s’implanti un sistema de retribució per mòduls d’hores, amb un preu unitari, tal com s’ha fet en altres autonomies.

El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya s’ha dirigit per carta al Director del Servei Català de la Salut, Sr. Adrià Comella, per a exposar el “malestar que ha generat entre la professió la decisió de pagar les hores treballades en campanya extraordinària de vacunació com a hores ordinàries”.

SATSE explica que això genera una desigualtat entre professionals que “realitzen una tasca exactament igual”  i un greuge comparatiu entre les infermeres que “fan una activitat extraordinària que no té cap relació amb els conceptes que generen el preu per hora dels treballadors”. És per això que l’Organització sindical demana revertir la decisió i implantar un sistema semblant al d’altres comunitats, com ara Cantabria, Canàries o Comunitat Valenciana, on s’ha establert un preu per mòdul d’hores.

Les infermeres que vacunen contra la COVID19 ho fan de forma voluntària (és a dir, no entra dins de la seva activitat assistencial habitual) i fora del seu horari. En un primer moment el Departament va fer una crida a través dels Col·legis professionals sense especificar oficialment com es pagaria aquesta activitat.

La setmana passada l’ens va dictar una resolució, amb efectes retroactius, que establia que aquestes hores es pagarien com a hora ordinària aplicable a cada professional d’acord amb les seves condicions laborals específiques. “El problema rau en que això trenca amb la igualtat de condicions retributives per una mateixa activitat sobrevinguda, generant desconfiança i discrepàncies entre professionals” explica SATSE. El Sindicat argumenta que hi ha conceptes que es tenen en compte amb el càlcul d’hora ordinària com és el nivell de carrera professional o l’antiguitat a l’empresa, que “res tenen a veure amb una activitat per la que el professional d’infermeria s’ha ofert voluntàriament i fora del seu horari laboral”.

El que demana SATSE

“Els professionals s’han apuntat amb la voluntat de ser part de la solució del greu problema de salut pública que suposa el COVID19, posant el seu temps i els seus coneixements científics, assistencials i professionals al servei d’aquesta imprescindible tasca” diuen des del Sindicat. És per això que demanen que es reverteixi la decisió del Departament i s’estableixi una remuneració per a totes les infermeres, determinant un preu unitari per mòdul d’hores que s’apliqui tant als professionals de l’Institut Català de la Salut (ICS), com als d’altres entitats sanitàries públiques.

A destacar

• 20210302_Carta criteris de remuneració vacunes COVID19