SATSE aconsegueix el compromís de l’ICS amb l’escola bressol de Vall d’Hebron

16 setembre 2022

Durant la concentració a favor del manteniment del centre infantil, Albert Salazar, gerent de l’hospital s’ha manifestat en nom de la institució sanitària. “Estem compromesos amb la concessió i s’han fet tots els tràmits per mantenir-la” ha afirmat  El Sindicat continuarà pressionant per a que es convoqui amb celeritat un concurs públic.

Aquest migdia personal afectat pel tancament de l’escola bressol del Vall d’Hebron i representants sindicals de SATSE Catalunya, s’han concentrat a les portes de l’Hospital per exigir el manteniment del centre infantil. El tancament de l’escola va tenir lloc la setmana passada i el Sindicat ve reclamant a l’Institut Català de la Salut (ICS) que “es responsabilitzi del deure de facilitar la conciliació laboral i professional, tornant a la titularitat pública un servei cabdal per a les infermeres que treballem a l’hospital”.

Desprès de dies de pressió, el gerent de l’Hospital, Albert Salazar, s’han manifestat en nom de l’ICS i ha assegurat que la Institució està a favor de mantenir el funcionament de l’escola com a concessió administrativa.  Salazar a assegurat que tant el centre com l’ICS estan “compromesos amb que l’escola bressol torni a ser una concessió administrativa, i estem realitzant tots els tràmits per a que sigui així”.

La millor solució

Tot i que el Sindicat SATSE Catalunya advocava per una solució més immediata, asseguren que “el fet de que tant la Gerència com l’ICS estiguin a favor de mantenir el servei i de regularitzar-ho, és positiu”. Els responsables dels treballadors expliquen que l’escola bressol ha estat un servei “històric” a l’Hospital, que depenia de l’ICS i venia funcionant sota titularitat pública durant dècades. “No podem deixar que un servei així, únic als centres hospitalaris catalans, es perdi” sentencien des de SATSE Catalunya.

Galeríes Multimèdia