Notes de premsa
Notes de premsa i comunicats de SATSE Catalunya.
-
SATSE Catalunya denuncia: “la burocràcia no pot posar barreres als drets laborals”
Des del 30 de juny, aquest permís es d’aplicabilitat a tota la Funció Pública, però a l’Institut Català de la Salut encara no s’està retribuint. El Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya recorda que l’objectiu del permís retribuït és assegurar el dret a la conciliació familiar i respon a una necessitat directa i immediata “que no es pot demorar”.
21 setembre 2023 -
45.000 infermeres sol·liciten al Govern poder accedir a la jubilació anticipada voluntària
Diferents estudis demostren que les difícils condicions laborals de les infermeres afecten la seva salut amb el pas dels anys i incideixen en la qualitat de les cures i la seguretat dels pacients.
20 setembre 2023 -
SATSE Catalunya acusa a les Conselleries de Salut i d’Educació de “no voler entendre” el que és una infermera escolar
El Sindicat recorda que aquesta figura ha de ser un professional integrat al centre docent per a poder desenvolupar plenament les seves competències
20 setembre 2023 -
SATSE reclama més infermeres especialistes per a prevenir i tractar la salut mental
La manca de suficients infermeres especialistes en Salut Mental comporta un increment de les llistes d'espera i que no s'arribi a donar a tota la població afectada l'atenció i cures de qualitat als quals tenen dret.
01 setembre 2023 -
SATSE Catalunya fa una “crida a l'acció” davant del començament del curs escolar sense infermeres als centres educatius
Les dades recollides per SATSE Catalunya demostren que la pràctica totalitat del professorat veu necessària aquesta figura. El seguiment d’alumnes que requereixen atenció professional, la promoció d’hàbits saludables o l’educació per a la salut son alguns aspectes importants de la feina de la infermera escolar
31 agost 2023 -
SATSE demana un increment de les places universitàries d'Infermeria
Governs i universitats han de treballar de manera conjunta i coordinada per a adequar l'oferta formativa a les noves necessitats de salut de la població
16 agost 2023 -
Quatre de cada deu infermeres que treballen en una UCI atenen més de dos pacients
Diferents organismes internacionals apunten la necessitat de dotar les Unitats de Cures Crítiques (UCI) dels hospitals amb una ràtio d'una infermera per cada pacient.
03 agost 2023 -
SATSE reclama una resposta conjunta i igualitària per a acabar amb les agressions
El Sindicat d'Infermeria proposa una Llei estatal contra les agressions que evitaria que cada administració actuï de manera independent.
26 juliol 2023 -
SATSE Catalunya reclama el complement d'exclusivitat per a infermeres de l'Institut Català de la Salut
El Sindicat d'Infermeria SATSE Catalunya anuncia el llançament d'una nova campanya per reivindicar el complement d'exclusivitat per a les infermeres afiliades que treballen als centres sanitaris de l'Institut Català de la Salut (ICS). Aquest complement, que actualment només perceben els metges, és una compensació per qui dedica la seva feina assistencial exclusivament al sistema de salut pública de Catalunya. "Entenem que es pretén fer atractiva la sanitat pública per ajudar a pal·liar l'escassedat de professionals" afirmen des de SATSE i afegeixen que "el sistema necessita tant infermeres com metges, i per això aquesta discriminació no és admissible".
25 juliol 2023 -
SATSE defensa la vigència del Reial decret que regula l'assimilació de la COVID-19 com a malaltia professional
Aquesta prestació és una mesura de protecció per als professionals sanitaris i sociosanitaris, els més exposats al virus.
19 juliol 2023