Un cupó de Loteria Nacional reconeix la labor de les infermeres i infermers en l'atenció i cures a la societat

31 juliol 2020
Un cupón de Lotería Nacional reconoce la labor de las enfermeras y enfermeros

A proposta del Sindicat d'Infermeria, SATSE, Loteries i Apostes de l'Estat comercialitza un cupó commemoratiu de l'Any Internacional de la Infermera i La Matrona.

Les infermeres i infermers seran reconeguts per la seva labor en l'atenció sanitària i el seu paper de lideratge en les cures als ciutadans i pacients gràcies també a la comercialització d'un cupó commemoratiu de l'Any Internacional de la Infermera i La Matrona, per part de Loteries i Apostes de l'Estat i a proposta del Sindicat d'Infermeria, SATSE.

Una vegada que l'Organització Mundial de la Salut (OMS) va anunciar l'any passat que 2020 seria declarat com el “Any Internacional de la Infermera i la Matrona”, SATSE va planificar diferents accions de visibilització i sensibilització social, com la petició a Loteries i Apostes de l'Estat que dediqués un dels seus cupons a aquests professionals sanitaris.

Una proposta que va ser molt ben rebuda per l'organisme de loteries en coincidir en la importància de reconèixer el compromís i dedicació de les infermeres i infermers del nostre país i de la resta del món, acordant-se la seva comercialització en la setmana del 12 de maig i així coincidir amb la celebració del Dia Internacional de la Infermeria.

A causa de la declaració de l'Estat d'Alarma al nostre país per l'expansió de la Covid-19 es va decidir posposar la seva difusió i, finalment, es farà demà, dissabte, 1 d'agost, amb el cupó que resa el lema “Cuidem del futur”. D'aquesta manera, es fa homenatge a totes les infermeres, infermers i matrones que, gràcies a la seva labor i esforç diari, contribueixen de manera decisiva a la promoció de la salut dels ciutadans i pacients a tot el món.

Una labor que ha resultat especialment decisiva al llarg dels últims mesos quan han hagut d'enfrontar-se a la pandèmia de la Covid-19 en condicions especialment penoses i insegures, i ser, en molts dels casos, les úniques persones que podien cuidar als milers d'afectats per la malaltia i als seus familiars.

Aquest reconeixement per part de Loteries i Apostes de l'Estat a la labor de les infermeres i infermers se suma a uns altres ja realitzats a nivell institucional i administratiu a Espanya i la resta del món que coincideixen en la importància que tots els sistemes sanitaris comptin amb el suficient número d'aquests professionals per a millorar la salut i benestar de totes les poblacions en un futur.

“No en va --afegeix SATSE--, cada vegada són més els sistemes sanitaris de tot el món que pivoten de manera essencial i decisiva en les infermeres i infermers, tant en hospitals, centres de salut i altres centres sanitaris i sociosanitaris”.