SATSE Sindicat d'Infermeria demana a la Conselleria que no doni l'esquena a la negociació

15 abril 2011

El personal sanitari es va reunir ahir a la plaça Sant Jaume de Barcelona per protestar contra de les retallades en la sanitat pública catalana. Durant la manifestació, la secretària de SATSE Catalunya, Montse Peña, va afirmar que "la gran quantitat de professionals que ens hem reunit avui aquí fa impossible que la Conselleria no escolti el que li estem dient". Peña va afegir que "l'Administració simplement fa declaracions i reunions mediàtiques, però està clar que no està prenent en compte les nostres opinions".

• google+

La secretària de SATSE Sindicat d'Infermeria va afegir que no entén "l'actitud del'administració al donar-nos l'esquena, perquè es corre el perill de fer un estalvi puntual sense tenir en compte la globalitat del sistema, provocant un efecte rebot que redundi en un increment de despeses a posteriori ". Com a exemple, Peña ha explicat que "reduint intervencions programades i allargant les llistes d'espera estalviem de forma ràpida, però es corre el risc de desplaçar tota aquesta demanda al'atenció urgent". També va avisar que segons la seva experiència, la compra de material més econòmic "de vegades provoca un augment de la despesa en haver derebutjar tot el que surt defectuós".

D'altra banda la representant de SATSE ha explicat que "hi ha propostes alternatives, com les de potenciar l'atenció primària, on es podrien solucionar demandes assistencials amb moltíssims menys costos que enhospitals". "No ha faltat ningú i les infermeres que no han vingut avui és perquè s'han quedat en el seu lloc de treball" el que segons la secretària autonòmica de SATSE Catalunya"demostra que els sanitaris en conjunt no aprovar aquestes mesures ".

• google+