SATSE reclama una pujada salarial per als professionals sanitaris espanyols tal com s’ha anunciat a França

29 juliol 2020
Enfermera hablando con un paciente víctima del COVID 19

El Sindicat d'Infermeria demana al ministre de Sanitat que impulsi un acord amb les conselleries autonòmiques que comprometi a totes les administracions a aprovar un augment salarial estructural i la creació de nous llocs de treball en el Sistema Nacional de Salut.

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha reclamat al ministre de Sanitat, Salvador Illa, que impulsi un acord amb les conselleries de Sanitat de les diferents comunitats autònomes que comprometi a totes les administracions a aprovar properament un augment salarial estructural i la creació de nous llocs de treball en el Sistema Nacional de Salut (SNS) igual que s'ha fet a França.

En una carta dirigida al titular de Sanitat, el president de SATSE, Manuel Cascos, li recorda que l'organització sindical ja va reclamar  l'abril passat l'adopció de diferents mesures addicionals compensatòries per a les infermeres, infermers, fisioterapeutes i la resta de professionals sanitaris pel gran sobre esforç realitzat en la lluita contra la Covid-19, i ara li demana un acord com l'aconseguit al país veí.

En concret, el Govern francès ha anunciat que destinarà un total de 8.100 milions d'euros a augments salarials i a la creació d'ocupacions. En el cas de les infermeres i infermers, tenint en compte l'alça prevista de les bonificacions per les hores extraordinàries, l'ascens serà de 400 euros mensuals. Es dóna, a més, la circumstància que el país veí té el doble d'infermeres i infermers que Espanya, ja que, segons dades de l'OCDE, compta amb deu infermeres per 1.000 habitants mentre que a Espanya és just la meitat, cinc infermeres per 1.000 habitants.

A més de la creació de milers de llocs de treball, l'Executiu d'Emmanuel Macron s'ha compromès a augmentar els salaris de tots els professionals sanitaris, en entendre que, a més de reconeixements i agraïments públics, cal concretar actuacions i mesures que constatin un decidit suport governamental a les persones que han estat en primera línia contra la pandèmia.

En aquest sentit, SATSE reitera que les infermeres, infermers i fisioterapeutes han acreditat, i el continuaran fent, tota la seva professionalitat, dedicació i esforç perquè ciutadans i pacients recuperin i visquin amb salut, encara que el cansament, desgast i esgotament físic, psicològic i emocional els ha afectat molt després d'enfrontar-se en múltiples ocasions al sofriment de pacients i familiars.

Una realitat que tot apunta a que continuarà, segons el Sindicat, ja que la Covid-19 continuarà colpejant en els pròxims mesos al nostre sistema sanitari i els seus professionals hauran de continuar treballant en condicions excepcionalment dures i perilloses per a atendre i cuidar de la millor manera possible a totes les persones afectades per aquesta greu malaltia.

Per tot això, des del Sindicat d'Infermeria es reclama al ministre que abordi, en una pròxima reunió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (SNS), aquesta justa reclamació amb els i les consellers i conselleres de Sanitat i pugui anunciar-se a Espanya, com ja s'ha fet a França, un acord sense precedents per a la millora del Sistema Nacional de Salut, així com de les condicions laborals i retributives dels seus professionals.

“Les infermeres, infermers i fisioterapeutes comencem a estar farts de les bones paraules i els copets a l'esquena dels nostres responsables públics i polítics i el que volem és que es reconegui amb mesures tangibles tot el que estem fent perquè la greu crisi de salut pública que estem sofrint no vagi a més”, conclouen.