SATSE qualifica d'inacceptable “ la incertesa salarial” que sofreixen els treballadors sanitaris

20 setembre 2012

El Sindicato de Enfermería considera que las direcciones que pactaron EREs y recortes no tienen una justificación “ni económica ni moral” para aplicar esta rebaja. La Organización explica que “de nuevo” se discutirá la aplicabilidad del texto legal en los centros concertados

• google+

Davant l'anunci, per escrit en alguns casos i de forma verbal en uns altres, d'algunes direccions de centres concertats sobre una possible supressió de la paga extra de Nadal dels seus treballadors, SATSE, ha volgut denunciar la “incertesa salarial a la que s'està sotmetent als treballadors sanitaris”. El Sindicat apunta que les direccions d'aquests centres estan “actuant de forma inconsistent i poc honesta, aprofitant qualsevol ocasió per a reduir el salari del seu personal”.

El Sindicat planteja una bifurcació del tema ja que opina que “d'una banda cal discutir l'aplicabilitat del text a uns centres que malgrat realitzar activitat concertada no tenen les mateixes condicions laborals ni salarials que els públics”. D'altra banda, el Sindicat també dubta de l'existència d'una “justificació econòmica i moral d'una nova rebaixa en els centres on fa pocs mesos es van pactar expedients de regulació d'ocupació i retallades que suposadament salvarien la situació de l'empresa”.

Esforç col·lectiu
El Sindicat d'Infermeria  SATSE apunta que “hi ha centres que pretenen aplicar el RD quan, gràcies a les retallades pactades i l'esforç dels seus treballadors, han arribat a un equilibri pressupostari”. Les infermeres opinen que “és una aixecada de camisa que es facin promeses i es pactin retallades per a pocs mesos després aplicar altres, així els treballadors perdem la confiança en l'empresa i en l'Estat”.

La Secretària d'Acció Sindical de SATSE Catalunya,  Sheila Gascón, va demanar als responsables “unes línies d'acció clares i consistents” i va afegir que “tant els polítics i l'Estat, com Europa, han d'entendre que no es pot legislar de manera improvisada, ja que això està afectant als treballadors. S'han d'aplicar mesures estudiades, fermes i concretes que ens permetin sortir de la crisi. Com treballadors i ciutadans, generem riquesa i alhora som el motor de l'economia. La idea és bàsica: la nostra estabilitat és l'estabilitat del país”.

Esforç col·lectiu

• google+