SATSE qualifica d'inacceptable “ la incertesa salarial” que sofreixen els treballadors sanitaris

20 setembre 2012

El Sindicato de Enfermería considera que las direcciones que pactaron EREs y recortes no tienen una justificación “ni económica ni moral” para aplicar esta rebaja. La Organización explica que “de nuevo” se discutirá la aplicabilidad del texto legal en los centros concertados

Davant l'anunci, per escrit en alguns casos i de forma verbal en uns altres, d'algunes direccions de centres concertats sobre una possible supressió de la paga extra de Nadal dels seus treballadors, SATSE, ha volgut denunciar la “incertesa salarial a la que s'està sotmetent als treballadors sanitaris”. El Sindicat apunta que les direccions d'aquests centres estan “actuant de forma inconsistent i poc honesta, aprofitant qualsevol ocasió per a reduir el salari del seu personal”.

El Sindicat planteja una bifurcació del tema ja que opina que “d'una banda cal discutir l'aplicabilitat del text a uns centres que malgrat realitzar activitat concertada no tenen les mateixes condicions laborals ni salarials que els públics”. D'altra banda, el Sindicat també dubta de l'existència d'una “justificació econòmica i moral d'una nova rebaixa en els centres on fa pocs mesos es van pactar expedients de regulació d'ocupació i retallades que suposadament salvarien la situació de l'empresa”.

Esforç col·lectiu
El Sindicat d'Infermeria  SATSE apunta que “hi ha centres que pretenen aplicar el RD quan, gràcies a les retallades pactades i l'esforç dels seus treballadors, han arribat a un equilibri pressupostari”. Les infermeres opinen que “és una aixecada de camisa que es facin promeses i es pactin retallades per a pocs mesos després aplicar altres, així els treballadors perdem la confiança en l'empresa i en l'Estat”.

La Secretària d'Acció Sindical de SATSE Catalunya,  Sheila Gascón, va demanar als responsables “unes línies d'acció clares i consistents” i va afegir que “tant els polítics i l'Estat, com Europa, han d'entendre que no es pot legislar de manera improvisada, ja que això està afectant als treballadors. S'han d'aplicar mesures estudiades, fermes i concretes que ens permetin sortir de la crisi. Com treballadors i ciutadans, generem riquesa i alhora som el motor de l'economia. La idea és bàsica: la nostra estabilitat és l'estabilitat del país”.

Esforç col·lectiu