SATSE intensificarà les protestes en contra de les retallades

06 setembre 2012

SATSE pressionarà de forma conjunta amb altres organitzacions i la societat en el seu conjunt perquè “els que manen no segueixin demanant més a canvi de menys”.

• google+

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha acordat avui amb la resta d'organitzacions que formen part de la Plataforma Sindical i d'Associacions Professionals d'Empleades i Empleats Públics, la realització de noves accions de mobilització i sensibilització social en contra de les mesures que afecten al treball dels empleats públics i, com a conseqüència , als serveis que s'ofereixen a tots els ciutadans. En una nova reunió, celebrada en la seu de SATSE, la Plataforma ha consensuat un manifest conjunt en el que es critica que els diferents Governs estiguin realitzant un política de retallades en el nombre d'efectius i en les condicions laborals, retributives i socials dels empleats públics, i que també s'hagi engegat una campanya de descrèdit de la labor que realitzen en tots els àmbits de l'administració. Així mateix, en la trobada s’han acordat els detalls de la Jornada de “lluita ” d'Empleats Públics del proper 12 de setembre, que es concretarà en concentracions en centres de treball de tota Espanya, i s’avançarà en l'organització de futures accions reivindicatives per sectors cada dia de la setmana per a intensificar la pressió contra els governs i deixar molt clar la majoritària indignació i repulsa a les contínues mesures de retallades aprovades.
En el manifest, i entenent la necessitat i urgència de realitzar ajustaments econòmics i de contribuir de forma solidària a treure a Espanya de la crisi existent, la Plataforma proposa una sèrie d'actuacions alternatives per a controlar la despesa pública sense haver de recórrer a les retallades. Mesures que en una pròxima trobada es concretaran pels diferents sectors.

Amb caràcter general, es demana l'adopció decidida i urgent de les mesures necessàries per a afrontar una veritable lluita contra l'economia submergida i el frau fiscal, incloent una reforma en profunditat de l'Agència Tributària; i la modificació de l'actual desproporció entre els tipus efectius als que tributen les grans societats i els que graven a les microempreses i pymes.
Així mateix, es proposa la implantació d'un impost a les transaccions financeres; la creació d'un impost sobre la riquesa que superi els defectes de l'actual impost sobre el patrimoni, i l'exclusió dels guanys patrimonials especulatius del concepte de rendes de l'estalvi en l'IRPF, així com la modificació de la Llei d'Institucions d'Inversió Col·lectiva.

Més per menys
La secretària general autonòmica de SATSE a Catalunya, Montse Peña, de ha recordat que, “en només dos anys, hem vist com els que manen ens donen menys, (retallades progressives en drets bàsics, com la sanitat, educació o serveis socials) i ens demanen més (augment de la jornada laboral i de l'edat de jubilació, reducció de salaris, més imposats...)”. Per a Peña, s'estan reduint les rendes del treball, tant en salaris com en drets i prestacions socials, a favor de les rendes del capital. “Una situació que lluny de canviar, anirà a pitjor en els pròxims mesos, amb més i majors retallades amb el fals argument que no queda més remei”, ha apuntat, tot afegint que “ens trobem en una situació de caiguda lliure i no sabem quan tocarem fons”.

La portaveu del Sindicat ha reiterat que  SATSE seguirà treballant buscant la unió de forces amb tots els ciutadans i altres organitzacions i moviments per a evitar que “la cobdícia d'uns pocs acabi amb la prosperitat de la majoria”.

A destacar

• Manifest en defensa de l'empleat i els serveis públics

06 setembre 2012 - 53,23 kB Descargar
  • google+