SATSE “Hem de garantir una campanya de vacunació segura i àgil amb suficients infermeres”

05 gener 2021
Enfermera administra a Araceli, de 96 años, la primera vacuna contra la COVID 19 en España

El Sindicat d'Infermeria denuncia que la majoria de les conselleries de Sanitat no han reforçat com deurien les seves plantilles d'infermeres i infermers en els centres de salut.

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha reclamat a les diferents conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes que augmentin les seves plantilles d'infermeres i infermers en Atenció Primària perquè la campanya de vacunació del COVID-19 pugui desenvolupar-se de manera eficaç, segura i àgil, sobretot quan s'iniciï la fase d'administració de la vacuna de manera més generalitzada.

SATSE subratlla que, malgrat el compromís adquirit pels diferents partits polítics en la Comissió per a la Reconstrucció Econòmica i Social en el Congrés dels Diputats i transcorreguts més de nou mesos des de l'inici de la pandèmia al nostre país, la majoria de les administracions sanitàries competents no han reforçat com deurien les seves respectives plantilles d'infermeres i infermers, tant als hospitals com en els centres de salut o en els centres sociosanitaris.

En aquest sentit, SATSE remarca que Espanya continua sofrint un dèficit de més de 15.000 infermeres i infermers en els centres de salut que repercuteix molt negativament en l'atenció i cures que s'ha de prestar a pacients i ciutadania i que pot afectar també la campanya d'administració de la vacuna del COVID-19 al llarg dels pròxims mesos.

“Les infermeres i infermers, com a professionals sanitaris competents per a administrar la vacuna, hauran de fer un treball titànic per a complir els objectius marcats des del Govern i estan molt preocupats perquè són conscients que falten molts companys i companyes per a garantir en tot moment una atenció segura, àgil i de qualitat”, apunten des de l'organització sindical.

SATSE recorda que, a més de la recepció, administració i seguiment de les dues dosis de la vacuna de la COVID-19, les infermeres i infermers hauran de continuar realitzant activitats assistencials, com la detecció i seguiment de casos de persones amb la malaltia o sospitosa de tenir-la, així com el seu treball habitual d'atenció i cures a altres persones amb diferents problemes de salut o en matèria de prevenció i promoció de la salut.

El Sindicat reitera que escometre amb èxit l'estratègia de vacunació prevista al nostre país ha de ser l'objectiu prioritari de totes les administracions sanitàries si volem acabar amb la COVID-19, per aquest motiu insisteixi a reclamar els recursos humans i materials suficients perquè no hi hagi cap problema que endarrereixi el compliment dels objectius previstos. Al mateix temps, demana al conjunt de la ciutadania que no desconfiï de la vacuna i procedeixi sense recel a rebre-la.

“Si volem que el 70 per cent de la població espanyola estigui immunitzada a la fi de estiu i, d'aquesta manera, poder afirmar que hem posat la fi a la pandèmia del coronavirus, el que necessitem és comptar amb el número suficient d’ infermeres i infermers que puguin garantir un procés de recepció, administració i seguiment de la vacuna dintre del termini i en la forma escaient”, conclou.