SATSE demana la implementació urgent als centres de la prescripció infermera

31 octubre 2018
SATSE pide la implementación urgente en los centros de la prescripción enfermera

El Sindicat d'Infermeria, SATSE, ha reclamat al Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social i a les conselleries de Sanitat de les CC.AA. que agilitzin els passos necessaris perquè la implementació del contemplat en el nou Reial decret de prescripció infermera sigui una realitat al més aviat possible als centres sanitaris del nostre país.

SATSE demana que la mateixa agilitat demostrada pel departament que dirigeix María Luisa Carcedo a l'hora d'aprovar la nova norma s'empri en el desenvolupament d'aspectes, com l'elaboració dels protocols i guies de pràctica clínica i assistencial que estableix el Reial decret o l'acreditació requerida als infermers i infermeres amb menys d'un any d'experiència professional.

“L'atenció sanitària i cures dels pacients no admet demores de cap tipus, d'aquí la necessitat de la implementació urgent del RD de prescripció infermera en tots els centres sanitaris. No oblidem que aquesta norma garanteix i dona plena seguretat jurídica tant a l'atenció sanitària com als propis professionals d'Infermeria”, apunta.

D'igual manera, el Sindicat d'Infermeria demana al Ministeri i conselleries de Sanitat de les CC.AA. que se centrin a agilitzar la implementació als centres sanitaris del nou Reial decret de prescripció, al marge de valoracions i opinions de tercers que no arriben a entendre i compartir els professionals d'infermeria.

Avanços

En concret, des de l'organització sindical es demana celeritat a la Comissió Permanent de Farmàcia del Consell Interterritorial del SNS a l'hora d'elaborar els protocols i guies de pràctica clínica i assistencial que estableix el Reial decret com a necessaris per concretar aquells supòsits específics en els quals es pogués precisar la validació mèdica prèvia a la indicació infermera.

Així mateix, SATSE demana a totes les conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes que defineixin i desenvolupin al més aviat possible el sistema d'acreditació necessari per a aquell infermer o infermera que compta amb menys d'un any d'experiència professional.

En aquest sentit, el Sindicat recorda que les conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes solen contractar a joves professionals d'Infermeria per suplir les vacants registrades durant els mesos d'estiu, per la qual cosa entén que ha d'estar solucionada abans la seva situació en relació a la prescripció de cara a evitar problemes assistencials.

Finalment, el Sindicat d'Infermeria subratlla que han estat centenars les trucades i contactes personals mantinguts a les seus i seccions sindicals de l'organització en totes les autonomies en els quals els professionals han manifestat la seva satisfacció per l'aprovació del Reial decret en entendre que propiciarà l'avanç i desenvolupament de nous espais professionals, oferint qualitat i seguretat en l'atenció sanitària als pacients i ciutadans en general.