SATSE creu que la reforma laboral empitjorarà els serveis sanitaris

29 març 2012

El Sindicat dInfermeria SATSE sha posicionat en contra de la reforma laboral tot i que no és convocant de la vaga. Segons assegura lOrganització “en la nostra professió el dret a vaga és inexistent a la practica, ja que al ser una activitat essencial per la societat, els serveis mínims que ens imposen suposen ampliar l’assistència que es dona habitualment un diumenge. Conclusió: pel que fa a participar en una vaga que sigui efectiva, els infermers catalans estem lligats de mans i de peus”.

• google+

El Sindicat participarà en altres vies de protesta, i a més, anima als infermers que demà decideixin anar a treballar a que “es posin a luniforme engantxines de protesta, per tal de fer notar el seu desacord amb els canvis legislatius que promouen l’acomiadament, redueixen la capacitat dels representants dels treballadors i deixen als empleats indefensos davant de la patronal”.

Pitjors serveis

El Sindicat ha afirmat que la reforma incidirà en la salut dels treballadors de la sanitat i en el servei que es dona al ciutadà. Segons el Sindicat dInfermeria, “un tema essencial és la salut dels sanitaris i els efectes que pot tenir sobre les persones que estan atenent”. Les noves mesures faciliten l’acomiadament de tal forma que una persona pot perdre la seva feina per haver patit, posem per cas, dues grips fortes. L Organització explica que “això incentiva al treballador a acudir malalt a la feina cosa que, en el cas dels qui treballem en un centre sanitari, pot ser molt perillós per nosaltres i pels nostres pacients”.

Acomiadaments col·lectius i indiscriminats

Una altra de les pors del Sindicat es que la Reforma acabi suposant un “rosari d’acomiadaments col·lectius i indiscriminats, especialment en el sector sanitari”.   La reforma planteja els acomiadaments com a sortida per la crisi, quan el que haurien de fer els poder públics és incentivar la contractació. En comptes d’això, permeten que les empreses facin expedients d’acomiadament (ERO) sense cap supervisió per part de l’autoritat laboral.  El Sindicat explica que “amb l’anterior regulació hem vist com algunes corporacions sanitàries ja utilitzaven aquesta mesura per estalviar en sous i obligar als seus professionals a cobrir la feina de dues o més persones, tot i que els números no justificaven els acomiadaments. Ara, sense el tràmit d’Inspecció de Treball, els ERO es convertiran en la gran arma de pressió de les patronals”.

Cal defensar el nostre sistema

“Nosaltres parlem en defensa de la infermeria però també en la de tota la nostra societat” expliquen des de SATSE. “No volem centres de salut amb professionals sobrecarregats, amb contractes precaris i amb por de ser acomiadats. Amb la nova legislació, aquesta serà la situació en un futur immediat. Per això és un moment clau, fins hi tot històric. Estem defensant els nostres llocs de treball i tot un sistema social. Cal unir-nos en un clam contra aquesta reforma que ens afecta a tots doblement: com a treballadors i com a usuaris dels serveis de salut” expliquen els infermers.

• google+