SATSE atònit amb la nova proposta de Conveni de Privades

13 març 2012

Desprès de conèixer la proposta de la Patronal per al nou Conveni del Sector Privat a Catalunya, SATSE ha assegurat trobar-se complertament “atònit i sense paraules”. El Sindicat ha afirmat que considera “una manca de respecte per als professionals el voler imposar unes condicions laborals que retrocedeixen  un segle enrere les reivindicacions de la professió infermera”.

• google+

Segons un escrit difós pel Sindicat, la Patronal “segueix ancorada en un  passat on els professionals infermers no se'ls reconeixia l'esforç a la seva professionalitat”.  Alguns dels retrocessos que apunta l’Organització són: unificar la jornada nocturna a la diürna, no voler contemplar la nova classificació professional ni les especialitats d'infermeria o no contemplar la Carrera Professional per als infermers.

Noves classificacions professionals

D'altra banda, SATSE ha criticat que “els dos sindicats majoritaris a més d’unir-se en una plataforma conjunta, han proposat aplicar la LOPS pel que fa al reconeixement d'aplicar la Carrera Professional referint-se al 2003 quan ja van negociar un conveni al 2004 i no es va contemplar en aquell moment”.

El Sindicat explica que les noves classificacions professionals, “són sempre tractades des d'un punt de vista social i no professional” i deixen sense valorar els currículums formatius. Cosa que segons el Sindicat d’Infermeria  SATSE impedeix “valorar als professionals infermers, que fa anys demostren acadèmicament la seva formació continuada”.

Peticions de SATSE

Una de les demandes de SATSE ha estat que s’atorguin DPO’s  als professionals infermers que segons el Sindicat, “participen activament en el bon funcionament dels centres a què pertanyen” Segons el Sindicat, aquests centres per ser de naturalesa privada “mai han repartit els seus beneficis amb aquells professionals que col·laboren en els seus èxits”.

A més SATSE afirma SATSE que no entén perquè “no s'ha plantejat el fet  de que els infermers que treballen a centres privats que fan un 100% d’activitat concertada amb l’Administració, no tinguin els mateixos drets que els infermers concertats”. És una reivindicació històrica de SATSE que tots els infermers catalans harmonitzin les seves condicions laborals,  treballin on treballin. SATSE lamenta una vegada més, que per falta de professionals infermers en els establiments  sanitaris amb aplicació de Conveni, “ens vegem exempts de poder defensar les reivindicacions de la professió infermera”.

• google+