Infermeria ha demostrat una gran capacitat d’adaptació durant la crisi COVID-19

05 octubre 2020

La revista CURES ret homenatge al col·lectiu, editant un especial on infermeres de tots els àmbits (hospitals, primària, salut mental, gestió o investigació...) expliquen com el coronavirus ha canviat la seva feina. Una sèrie de webinars que completen el contingut de la publicació oferint trobades on-line amb els protagonistes de les seves pàgines

La revista CURES ha publicat el seu segon número, que en aquesta ocasió se centra en les vivències de diverses infermeres que expliquen com ha canviat la seva feina arrel de la crisi del COVID 19. “Vam pensar que les publicacions generalistes havien recollit testimonis, però més bé des d’un punt de vista emotiu. Faltava donar visibilitat a com l’experiència professional i formació de les nostres infermeres els hi ha permès adaptar la seva feina a les noves circumstàncies” sentència Montse Peña, Directora de Cures i Secretària General de SATSE Catalunya.

“Infermeria té una gran capacitat d’adaptació i això és el que ens ha permès lidiar amb la situació, treballant amb la pressió d’una malaltia molt infecciosa i de la que teníem poca informació” assegura Peña.

Les entrevistes que apareixen a CURES son prova d’això. A les pàgines de CURES trobem el testimoni d’una directora d’infermeria que explica com es va “capgirar” l’activitat del seu hospital, un infermer de salut mental que narra com utilitza les noves tecnologies per continuar el seguiment dels pacients o una professional que explica la intervenció del col·lectiu en estudis d’investigació sobre la malaltia. Trobem també casos com el d’una infermera que va tornar de la jubilació, reprenent l’activitat professional després d’any i mig.

Webinars per professionals

Per aquesta segona edició, explica Montse Peña, “hem decidit utilitzar les tecnologies per a ampliar l’experiència de llegir una revista i permetre que els lectors facin les seves preguntes i coneguin de primera mà als experts que hem entrevistat”. La responsable afegeix que “la pandèmia ha fet que estem més habituats a les vídeo trobades, una eina que ens permetrà apropar als professionals, difondre i compartir coneixements”.

Així, durant el proper trimestre CURES oferirà un seguit de trobades temàtiques entorn als canvis que s’han implantat arrel de la pandèmia en les següents àrees : gestió infermera i organització de la feina, salut mental i comunitària, infermeria escolar i investigació infermera. Les trobades, o webinars, consistiran d’una petita introducció sobre el tema per part de l’expert, que després s’obrirà a les preguntes i debat  amb els assistents. La participació en aquests webinars serà gratuïta i estarà oberta a infermers i fisioterapeutes, que s’hauran d’apuntar a través de la web o les xarxes socials del Sindicat d’Infermeria SATSE Catalunya.

A destacar

• CURES - Número 2 Octubre 2020