“Incomplir reiteradament les promeses desacredita al Govern i portarà a mobilitzacions socials encara més grans”

25 juliol 2012

El Sindicat acusa al Govern de “manca de compromís” ja que tot i haver promès que no es reduiria el salari més d’un 5%, la supressió de la extra nadalenca suposa en molts casos fins a un 7% de la remuneració anual. L’Organització avisa que s’està creant “una inseguretat salarial enorme” i que això empitjora l’estat de l’economia i promou l’estancament

• google+

Desprès de l’anunci del Consell del Govern  sobre la retirada de la paga de Nadal dels funcionaris catalans, el Sindicat d’Infermeria SATSE ha acusat a l’Executiu de “manca de compromís” ja que, tot i que es compensarà la retirada salarial del juny, “l’extra nadalenca és en molts casos un 7% de la remuneració anual, i el Govern havia promès que no retiraria més del 5%”.

Amb això el Sindicat critica  “l’enorme inseguretat salarial amb la que estem vivint els funcionaris catalans” i avisa que “l’economia d’un país no es pot recuperar quan els seus ciutadans no saben amb què comptaran a finals de mes”.  SATSE Catalunya explica que “l’estancament de la despesa familiar és en part degut a aquesta incertesa sobre els salaris i el cost de les coses”. Segons SATSE tant el Govern central com l’autonòmic estan constantment “improvisant mesures de retallada amb una nul·la visió de futur i sempre d’esquenes als ciutadans, sense comptar amb l’opinió de ningú”.

Futures mobilitzacions

El Sindicat ha fet pública la seva intenció de continuar mobilitzant-se “amb més raó i força que mai”. SATSE explica que la infermeria “està al límit” ja que és un col·lectiu que “arrastra unes condicions laborals pèssimes que s’estan agreujant a passos agegantats”. El Sindicat també afirma que “l’opinió del sector sanitari és concordant, i això ha de donar què pensar als polítics”. SATSE avisa que “si no escolten als professionals, ens farem escoltar. Creiem en la necessitat d’una sanitat pública de qualitat i lluitarem per conservar-la fins on calgui”.

• google+