Gran èxit de la campanya “#Stop agressions. Res justifica una agressió”

10 abril 2018
Mil gracias por vuestro apoyo nuestra campaña Stop Agresiones

Milers de professionals d'Infermeria s'han sumat a la campanya d'informació i sensibilització “#Stop agressions. Res justifica una agressió”.

La campanya, engegada el passat mes de març pel Sindicat d'Infermeria, SATSE Catalunya, per acabar amb aquest greu problema que afecta, especialment, als professionals d'Infermeria.

El Sindicat d'Infermeria ha vist superades les previsions inicials i ha distribuït finalment més de 100.000 cartells, 450.000 tríptics i 500.000 adhesius al llarg de les últimes setmanes en centenars de centres sanitaris de tot el país.

A més del repartiment d'aquest material informatiu, s'han difós diferents vídeos donant veu a professionals i ciutadans, que han acumulat 1,4 milions de reproduccions fins al moment, i s'ha desenvolupat una campanya específica en xarxes socials (Facebook, Twitter, Instagram i Youtube), els missatges dels quals han estat vists més de set milions de vegades per més de 6,7 milions de persones.

Des de SATSE Catalunya es valora positivament el bon acolliment que ha tingut la campanya entre les infermeres i infermers, centenars dels quals s'han fet fotografies o gravat vídeos reclamant en primera persona que s'acabin, d'una vegada per sempre, les agressions físiques i/o verbals cap a la seva persona quan estan exercint el seu treball.

Totes les accions realitzades han buscat sensibilitzar als ciutadans sobre la necessitat que es mantingui, a tot moment, una relació de respecte i confiança entre professionals, pacients i familiars. Així mateix, s'ha recordat que els problemes i mancances que poden arribar a sofrir pacients i familiars no són responsabilitat del professional, que els sofreix també i fa tot el possible perquè no es vegi afectada la qualitat de l'atenció sanitària que es presta als ciutadans.

De manera paral·lela, s'ha reclamat a les diferents administracions públiques i empreses sanitàries privades que s'engeguin totes les mesures preventives necessàries per evitar en tot el possible les agressions a les infermeres i infermers. En el mateix sentit, resulta fonamental que s'asseguri també que, si es produeix una agressió, l'infermer o infermera afectada sigui atès i recolzat en tot moment a nivell professional i personal per les diferents institucions sanitàries i jurídiques.

La campanya de SATSE Catalunya també ha instat als professionals d'Infermeria al fet que facin visible aquest greu problema i denunciïn qualsevol agressió física o verbal soferta. Sobre aquest tema, s'ha insistit en el missatge de “tolerància zero sempre i davant qualsevol agressió” perquè els professionals no assumeixin les agressions com a inherents al seu treball i, molt menys, es resignin i les deixin passar.

SATSE Catalunya porta des de fa molts anys realitzant successives actuacions informatives i de conscienciació social i professional per reduir en tot el possible el nombre d'agressions físiques i/o verbals a les infermeres i infermers. Segons les últimes dades oficials amb les que, explica el Sindicat, cada dia es produeixen a Espanya entorn de 55 agressions a aquests professionals, o el que és el mateix, més de 20.000 a l'any.

Són xifres que reflecteixen només "la punta de l'iceberg" del problema, ja que la majoria de les agressions no són denunciades pel professional. L'últim informe del Ministeri de Sanitat concloïa que únicament l'11 per cent de les agressions a professionals són denunciades, recorda SATSE Catalunya.

El Sindicat d'Infermeria té previst mantenir vigent aquesta campanya al llarg dels propers mesos per seguir posant el focus d'atenció en aquest greu problema i continuarà denunciant tots els episodis violents que es produeixin, com el sofert recentment per una infermera en un centre de salut de la localitat d'Almagro a Ciudad Real.