El Sindicat d’Infermeria presenta la campanya “Sóc Infermera” que aquest any porta el lema “STOP Retallades. Salvem la Sanitat”

03 maig 2012

Durant la roda de premsa de presentació, Sheila Gascón, Secretària de Comunicació de SATSE s’ha posicionat en contra de la proposta del Conseller  Mas-Colell de cobrar cinc euros per dia d’hospitalització. “La foto del futur és la d’una societat malalta que haurà de pagar-se l’atenció sanitària amb els seus propis recursos. Si no volem aquesta foto, hem de lluitar per canviar-la” ha assegurat Gascón.

• google+

Barcelona, 3 de maig de 2012.- La Secretària de Comunicació de SATSE Catalunya, Sheila Gascón, ha presentat avui la campanya #mayoverde, que inclou una sèrie d’activitats de protesta durant el mes de maig, en contra les retallades que està sofrint la sanitat arreu de l’Estat Espanyol.  Segons Gascón “cal fer-li saber a tothom que la infermeria està treballant bordejant aquesta línea vermella de la que tant es parla” i ha afegit  que tot i no voler ser alarmistes cal ser conscients de que “als centres sanitaris catalans s’està treballant molt per sota del límit del que és adequat i raonable”.

Durant la roda de premsa, Gascón ha parlat  sobre la proposta de cobrar cinc euros diaris per manutenció als hospitals, que ha fet avui el Conseller d’Economia, Andreu Mascolell. La portaveu ha aclarit que el Sindicat es posiciona completament en contra i ha recordat que “la sanitat ja l’estem pagant tots” a més ha demanat a les administracions que “deixin de retallar i comencin a gestionar”.

“En un moment de crisi, aquests cinc euros poden suposar molt per a una gran part de la població” ha explicat Gascón. La Secretària ha comentat que, per la seva experiència com a infermera d’oncologia pediàtrica, ha vist com “moltes vegades l’hospitalització de llarga durada d’un fill suposa que un dels dos pares ha de deixar de treballar. Si a això li sumem una taxa per dia de malaltia, moltes famílies podrien arribar a una situació econòmica molt crítica”. Gascón ha explicat que el mateix pot passar amb les parelles que tenen persones grans al seu càrrec o altres malalts crònics o de llarga durada.

Resposta dels catalans

SATSE ha batejat aquest mes com #mayoverde i espera que sigui “un punt de partida per a que les administracions comencin a escoltar als professionals i als usuaris”. Durant la roda de premsa Gascón ha explicat que la campanya pretén unir els esforços d’infermers i usuaris i que s’espera que la nostra sigui la comunitat que més respongui a la convocatòria perquè “la societat catalana porta més temps suportant les retallades”.

“La infermeria pot ajudar a estalviar, tant pel que fa a la seva labor en prevenció, com per la seva capacitat d’estalvi en procediments i materials” ha explicat. També ha acusat als polítics de no escoltar ni als professionals ni als usuaris i de prendre decisions “que només redueixen cost a curt termini però que a la llarga suposen empitjorar la qualitat assistencial i repercutir en la salut de la població”.  “La foto del futur és la d’una societat malalta que haurà de pagar-se l’atenció sanitària amb els seus propis recursos, perquè la sanitat privada deixarà d’existir. Si no volem aquesta foto, hem de lluitar per canviar-la” ha assegurat Gascón

Repercussió de les retallades

Entre diverses mesures de retallada, la portaveu ha fet parlat de la reducció de personal d’infermeria. Gascón ha explicat que “abans de la crisi no hi havia gairebé atur en infermeria, ara, ha augmentat a nivell estatal en un 51.6%”. En un any s’ha passat de 10 500 a 15 900 infermeres a l’atur, de les quals un 10% són catalanes. Gascón ha apuntat que “aquestes dades estan molt per sota de la realitat ja que no comptabilitzen els recent llicenciats, als que han hagut d’abandonar la professió o els que malviuen amb contractes temporals, parcials o fins hi tot per hores”.

Gascón també ha explicat que a vegades “les coses barates surten cares” fent referència a la reducció de serveis i augment de llistes d’espera. “És fàcil veure com reduïm despesa si paguem menys hores de professionals sanitaris, però el que no veiem en un llibre de comptabilitat és com l’espera està afectant al malalt, que desprès d’un temps, veu empitjorada la seva salut i guarir-lo resulta molt més costós” ha assegurat Gascón.

• google+