El projecte de pressupost dona carta blanca al Govern per repercutir la seva mala gestió sobre el sou dels seus treballadors

14 febrer 2012

SATSE, Sindicat d’Infermeria de Catalunya, ha demanat avui als parlamentaris que evitin l’aprovació de l’article 34 del projecte de pressupostos. El Sindicat explica que el text “a més de congelar les retribucions, rebaixar el sou dels funcionaris i empitjorar els serveis públics que reben els ciutadans” a través de l’esmentat article “permet al Govern incidir al sou dels seus treballadors i dels d’entitats concertades, sempre que necessiti finançar qualsevol despesa”.

• google+

SATSE explica que l’article habilita al Govern a reduir unilateralment les condicions retributives dels funcionaris i del personal laboral públic, sempre que no s’arribi a un acord en sis mesos. A més, deixa que l’Administració incideixi en les condicions laborals dels treballadors d’empreses no incloses al sector públic, ja que autoritza a repercutir reduccions equivalents en l’import dels crèdits a entitats concertades. El projecte permet que aquest estalvi en personal s’utilitzi per finançar qualsevol altra despesa.

El Sindicat d’Infermeria explica que així “la Generalitat s’està assegurant una manera d’aconseguir fons fàcilment i a costa dels treballadors, públics i concertats. En definitiva, serà la societat qui pagui la mala gestió”. Si aquesta part del pressupost s’aprova el Sindicat augura “més rebaixes salarials, ja que al Govern comptarà amb una fons d’ingrés que no necessitarà de control Parlamentari”.

CONVOCATÒRIA
14 febrer 19hrs Vetlla pels nostres drets socials i laborals (amb espelmes front al Parlament)
15 febrer 8’15hrs Entrega de l’esquela pels drets socials i laborals (als parlamentaris front al Parlament)
15 febrer 17:30hrs Concentració d’empleats públics contra l’aprovació dels pressupostos (front al Parlament)