Centenars d'infermeres catalanes aniran el dissabte a manifestar-se davant del Ministeri de Sanitat a Madrid

24 maig 2012

La Secretària Autonòmica de SATSE Catalunya, Montse Peña, ha assegurat avui que el Conseller Boi Ruiz “menysprea els efectes de les retallades sobre la ciutadania catalana”. Peña ha fet aquestes declaracions arran dels comentaris realitzats pel conseller  Boi Ruiz aquest matí en el fòrum MIHEALTH, al ser qüestionat pel recent informe d'Amnistia Internacional en el qual s'assenyala que les retallades en salut i educació poden vulnerar drets.

• google+

Segons la Secretària, el polític “no hauria de minimitzar les conseqüències de les retallades” i explica que “la salut d'alguns usuaris s'està veient seriosament afectada per les llistes d'espera, la falta de personal i material”. Segons Peña, prova d'això “són els milers de signatures en contra de les retallades que en unes setmanes i solament a Catalunya hem recollit”. La infermera fa referència a la campanya #mayoverde que ha portat a terme el Sindicat SATSE durant aquest mes i que durà a les infermeres catalanes a viatjar fins a Madrid dissabte vinent dia 26, per a lliurar les signatures i manifestar-se al costat de les seves companyes d'altres autonomies.
Testimoniatges d'usuaris
“La campanya ens ha servit per a poder demostrar que la ciutadania està en contra de les retallades” explica Peña, “però també per a reafirmar-nos en la convicció que no som només els treballadors els que notem la falta de recursos sinó que els usuaris també perceben la disminució d'efectius”. Durant diversos dies SATSE va instal·lar taules informatives en llocs cèntrics de la ciutat i la portaveu del Sindicat assegura que “moltes persones s'acostaven per a signar, però també a donar-nos el seu testimoniatge i explicar-nos com estan vivint la falta de recursos”.
Peña explica que la infermeria “espera que la campanya serveixi perquè els ciutadans entenguin que la falta de temps i les demores no són atribuïbles al personal sanitari, sinó a les condicions en les quals es treballa”. La responsable de  SATSE afirma que “hem intentat transmetre-li al ciutadà que necessitem el seu suport per a posar fre a les retallades indiscriminades i per a demanar que es comenci a fer una gestió raonable dels recursos. Sabem que són temps difícils però per això mateix, els Governs no poden actuar sense pensar, han de realitzar accions calculades i eficaces que preservin el sistema públic i de qualitat que hem creat entre tots”.
Ministeri i Conselleria
SATSE Catalunya, al costat de la infermeria catalana es manifestarà el dissabte a partir de les 12 del migdia davant del Ministeri de Sanitat. El Sindicat també farà arribar la petició per a posar fi a les retallades i el nombre de signatures a la Conselleria de Salut, per a què “aquesta es doni per al·ludida i vegi que a Catalunya estem sofrint la seva mala gestió i les seves decisions impulsives i poc meditades”.

• google+