Gran acollida professional i social de la campanya “Trenca amb els estereotips”

02 juliol 2018

Milers d'infermeres i infermers s'han implicat activament en la difusió de la campanya “Trenca amb els estereotips”, que el Sindicat d'Infermeria, SATSE, va llançar a la fi del passat mes d'abril i que ha superat amb escreix les expectatives inicials de traslladar una imatge real i actual de la professió que ajudi a acabar amb falsos estereotips sexistes i retrògrads que encara romanen en la nostra societat.

valoración
  • Actualment 0 de 5 Estrelles.
Fes el teu comentari

A tenor de les dades treballades per fer balanç del seu desenvolupament, SATSE es mostra molt satisfet de l'impacte i repercussió obtinguts per la campanya, ja que ha aconseguit que es posi el focus d'atenció mediàtic, professional i social en la necessitat d'acabar amb determinats clixés que perjudiquen a les infermeres i infermers i que suposen, a més, una clara reculada en la lluita per la igualtat entre homes i dones.

Entre altres dades destacables, la campanya ha difós un total de 150.000 cartells i mig milió de targetes en tot l'Estat, i s'han distribuït més de 15.000 exemplars del Manual d'Estil “La professió infermera, avui” , del qual l’objectiu és informar i proporcionar recursos als mitjans de comunicació, així com a administracions públiques, associacions, i organitzacions, perquè coneguin millor la labor i competències de les infermeres i infermers, i, a més, es refereixin a elles i ells en els termes adequats.

S'han distribuït, a més, més d'1.000 cartes a responsables d'administracions públiques, associacions i mitjans de comunicació demanant la seva implicació i col·laboració per aconseguir que socialment la professió infermera i la seva aportació a la salut sigui coneguda i valorada de forma justa i adequada.

Professionals i ciutadans també s'han fet un gran ressò de la campanya a través de les xarxes socials. Més d'1,2 milions de persones han vist els missatges del Sindicat d'Infermeria contra els estereotips a Facebook, Twitter i Instagram, mentre que les publicacions amb el hashtag #SomosMuchoMas s'han vist 2,8 milions de vegades en Twitter, Facebook, Instagram i Youtube.

Els objectius de la campanya de SATSE han estat recolzats pels propis professionals segons reflecteix una enquesta realitzada a més de 9.200 infermeres i infermers en tot l'Estat. En concret, un 94,16 per cent assegura que la imatge (uniforme, material, equip, entorn de treball...) que es trasllada d'elles i ells a través dels mitjans de comunicació i altres àmbits (cinema, espectacles, moda...) no és conforme amb les seves competències i funcions reals dins del Sistema Sanitari.

Altres resultats de l'enquesta destacables són que gairebé nou de cada deu (87,84 per cent) infermeres i infermers creuen que encara persisteixen estereotips sexistes i retrògrads vinculats amb Infermeria, especialment amb les dones i un 88,79 per cent entén que la difusió d'aquests estereotips suposa un clar obstacle, i fins i tot una reculada, per al desenvolupament de la seva professió.

 

Observatori

També en el marc de la campanya es va iniciar una recollida de signatures per sol·licitar al Govern la creació d'un Observatori de la Dona que lluiti contra la difusió d'imatges i conductes sexistes, i fins al moment unes 9.000 persones han donat el seu suport a la mateixa.

Així mateix, la creació d'aquest Observatori de la Dona ha estat recolzada per un 94 per cent de les infermeres i infermers del nostre país, així com per un 96 per cent dels estudiants d'Infermeria, segons l'enquesta realitzada amb motiu de la campanya del Sindicat d'Infermeria.

“Els resultats finals de la campanya superen amb escreix totes les expectatives inicials posades en ella i constaten la necessitat de seguir treballant en un assumpte que interessa i preocupa a la professió com és la difusió d'aquests estereotips sexistes i antiquats”, conclouen des de l'organització sindical.

Afegeix els teus comentaris

Has d'estar identificat per pujar comentaris

Comentaris (0)

No hi ha cap comentari